vanuit Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu vanuit Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

vanuit Xi'an

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

12 September 2007 | China, Xi'an

lieve allemaal, bedankt voor jullie leuke reaktie's allemaal, wij vinden het ook leuk om die helemaal hier te kunnen ontvangen en lezen.Vanuit Beijing zijn we met de trein naar Xi'an vertrokken. Dat was ook weer en hele leuke ervaring want wat ons vooral opviel was natuurlijk weer de hoeveelheid chinezen, die zitten,slapen, eten gewoon net als wij wachten tot de trein binnenkomt...maar vooral het hele schone station van Beijing!!!daar kan r'dam Cs nog bij in de leer..geen papiertje ligt op de grond.Later meer over de schoonmaak methode van de Chinezen.We waren met z'n zessen in een open coupe met drie bedden boven elkaar. alles bij elkaar was dat eigenlijk een prima manier om te verplaatsen.in de restauratie konden we geen biertje drinken dus dat deden we in het gangpad wat al vol zat....met,inderdaad chinezen. ze hebben hier trouwens grote flessen bier,nl 630ml. nog even over de schoonmaak van de chinezen, de trein werd 'snachts met een natte zwabber gedweild, dat klinkt goed natuurlijk...maar tussendoor werd diezelfde dweil ook even door de toiletten gehaald en even zo goed werd er de vloer weer verder mee gedweild. Je begrijpt wij waren blij met onze slippers!"smorgens waren we in Xi'an, stad met 7 miljoen inwoners. hoewel het de oudste stad van china is( begin van de zijderoute)is het ook een moderne stad...lijkt zelfs wel een beetje op New York, met alle dure warenhuizen en neon reclames.We hebben over de stadsmuur gefietst en zijn naar de drumtoren geweest.We hebben geslenterd door de moslimwijk.en hebben natuurlijk toch alweer van alles gekocht..dat kun je bijna niet laten. Vandaag naar het beroemde terra cotta leger geweest!! dat is bijzonder, alleen al de manier waarop het ontdekt is...na zo'n 2000jaar. gewoon een boer die een waterput ging slaan op zijn land in 1974. Heel indrukwekkend die manshoge figuren die daar opgesteld staan te samen met hun paarden en wagens. ondertussen is het hier wel gaan regenen en is het ook wel wat minder warm geworden 20gr en in Beijing was het wel 32-35gr. Wat ook heel leuk is hier in China voelt Nico zich groot met z'n 1.68. en een andere bijzonderheid die we hier zien zijn de dames die open schoenen dragen met hakken en dan korte panty-sokjes daarin...heel trendy hier. Straks vertrekken we weer met de nachttrein naar Langzhou en dan nog met de bus gelijk door naar Xiahe, dat ligt op 2900 meter. we komen daar morgenmiddag aan.
PS. Jaap van hier van harte gefeliciteerd alvast met je verjaardag.
Ps Lourens: je munten komen vast niet goed, want die krijgen we namelijk niet.We doen natuurlijk nog en poging.
Ps Toon en Corrie: we hebben nu nog meer respect voor jullie prestatie op de muur!!
Voor iedereen lieve groeten en tot de volgende keer

• 12 September 2007 - 09:41

Marian:

IK WIL OOK NAAR CHINA!!!!!
    Het klinkt allemaal ongelooflijk goed dan ook nog de enthousiaste verhalen van Carla en Joop erbij. Nou, geniet er volop van. Groetjes Marian

• 12 September 2007 - 17:25

Claudia:

Hoi Ada en Nico,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen! Een collega van mij gaat aankomende vrijdag ook naar China om hun tweede kindje op te halen en ook zij gaan deze site gebruiken.
    Heel veel plezier nog met jullie fantastische reis en ik hoop op nog veel meer reisverslagen.

Groetjes, Claudia

• 12 September 2007 - 20:04

Lourens:

Rustig aan, jullie hebben nog een heeeele vakantie voor je om een muntje te pakken te krijgen. In de tussentijd gaan wij nog ff naar Rhodos. Vertrek zondag. Groetjes uit Emst

• 13 September 2007 - 19:37

Paul&Sarie:

Hoi Ada en Nico,
    Je hebt chinezen en chinezen en dan eet je ook nog chinees. Zo te lezen echt een gweldige belevenis om daar rond te mogen trekken. Wellicht iets voor het volgende uitje van tafel 8+ :).
    Nog heel veel plezier en we kijken naar het volgend everslag uit.

P.S. nog zwarte handel gezien?

• 16 September 2007 - 13:51

Ré En Suus:

Hoihoi! We hadden dit bericht ff gemist! Dus flink wat leesvoer voor vandaag! Het klinkt echt allemaal superleuk en indrukwekkend. En de trendy open schoenen met sokken zijn hier trouwens nog niet gesignaleerd ;) Groetjes en enjoy! Ré en Suus