Wolong- Home town of Giant-Panda's - Reisverslag uit Peking, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Wolong- Home town of Giant-Panda's - Reisverslag uit Peking, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Wolong- Home town of Giant-Panda's

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

23 September 2007 | China, Peking

Hallo allemaal,Vrijdag 21/9 onderweg van Songpan naar Wolong maken we weer het nodige mee. We ontmoeten de eerste agressieve Chinezen, die onze chauffeur te lijf willen gaan omdat zij vinden dat onze chauffeur te lang te veel links blijft rijden (op een 1 1/2 baans weg)even later weer tumult ...er komt zand en stenen van de berg af net voor de bus-enorme stofwolken waardoor we niks meer kunnen zien-en al toeterend blijven staan....ook dit loopt weer goed af.!!
De route loopt langs de rivier de Min, prachtig blauw,snel stromend water en hele hoge bergen 5000-6000meter om ons heen. Wat een prachtige natuur hier!!!Op heel veel plekken wordt er aan de weg gewerkt, wat veel oponthoud geeft,Zo staan we gewoon een uur stil omdat er een brugdeel geplaatst moet worden. Als we dan eindelijk in ons hotel aankomen wordt ook dat gerenoveerd, maar verder is Hotel Wolong een aangename verrassing...een luxe hotel met mooie kamer en badkamer...we hebben zelfs een verwarmd bed!!! We genieten van de luxe !!!! en we blijven hier lekker twee dagen!!
Zaterdag 22 september:We gaan naar een natuurreservaat waar zo' 80 reuze-panda's leven. Je kunt uren naar ze kijken. Vooral door acrobatische toeren van de jongere panda's. Ze hebben een hoge aaibaarheidsfactor, lijken net levende knuffeldieren. 's Middags nemen wij een relaxmiddag als de rest van de groep gaat wandelen in een kloof.Wij lopen het dorpje ( 1 straat)in, het halve dorp is bomen aan het kappen, die dan weer de doorgaande weg versperren. "s avondseten we same in een tentje waar we met handen,voeten gebaren en ons woordenboekjeduidelijk proberen te maken wat we willen eten en drinken. Dat lukte weer prima...de chinese mensen zijn meestal aardig en proberen te begrijpen wat je bedoelt... maar als ze het niet snappen lopen ze ook rustig van je weg.....om geen gezicht verlies te hebben!!!
Zondag 23 september.Helaas gaan we os luxe hotel weer verlaten en vertrekken naar Chengdu waar het volgens de berichten heerlijk warm is( 25graden)en ook al hebben we steeds gebofd met het weer, het was meestal droog!! maar de avonden waren koud tot zeer koud afgelopen weken....dus we verlangen ook wel weer naar warmer weer.Onderweg gebeurt er weer van alles..er zijn ook nu weer geregeld weg opbrekingenen het verkeer staat dan muurvast.. j kunt niet meer voor of achteruit...Niemand regelt het verkeer???!!Wolong- CHengdu is 150 km. we deden er 6uur over!!! Hier gaat de chauffeur die ons al vanaf Lanzhou rijdt ons verlaten...ik geef mijn nomadenjas aan hem voor zijn vrouw...want ik heb hem hier niet meer nodig!!( hoop ik)Het Bin Jiang Hotel waar we verblijven is minder mooi dan Wolong, maar ligt dicht bij het centrum, waar natuurlijk een groot beeld van Mao staat op een heel groot, mooi aangelegd, druk plein.We zitten u in een park bij een van de vele theehuisjes wat te drinken, we nemen chrysanten thee,daar kunnen jullie je natuurlijk niks bij voorstellen, maar het is lekker!!gewoon kleine chrysanten en nog andere vruchtjes met kandij en warm water!!!Maar we zulle kijken of we wat mee kunnen brengen...kom rustig eens proeven!!!
Iedereen weer de groetjes en tot een volgende keer,

Liefs Ada en Nico

• 23 September 2007 - 16:04

De Bottendokter:

Jemig de pemig, wat een toestanden ! Volgend jaar weer gewoon Salou ? Groeten en je weet het he.....tjong wang zhang ping en yung wan pong !!

• 23 September 2007 - 16:06

Ma V.d.Oever.:

Hallo luitjes het is nog steeds Zondag
    vanmorgen de vraag naar de panda`s en nu
    antwoord niet te geloven,maar ik zit ook twee keer per dag achter de p.c.
    Jullie hebben weer aardig wat meegemaakt,
    maar ik weet wat het is 5 uur over 150 km
    doet me denken aan Manila,maar als je vacantie heb is dat niet zo erg,jullie krijgen het ook weer wat warmer,het gezegde koud boven is er niet voor niets.
    Maar zo nu en dan een verwarmd bed is
    niet te versmaden.Jullie gaan nog meer
    genieten en wij genieten met jullie mee
    met de verhalen die jullie steeds te
    vertellen hebben,veel plezier.

liefs Ma.

• 24 September 2007 - 09:30

Ré En Suus:

Hoi allebei,

Leuk om te lezen hoe afwisselend alles is van koud naar warm en van simpel naar lux. Maar volgens mij is de natuur steeds erg mooi en de mensen overal even vriendelijk en chinees! :) Als ervaren theedrinkster is Suus natuurlijk erg benieuwd naar de chrysantenthee !;) Ik zou die pandabeertjes maar niet aaien, dadelijk krijg je van die Bakito-avonturen...haha

Groetjes Re en Suus

• 24 September 2007 - 15:51

Abel En Jeannette:

Hoihoi, wat een belevenissen. Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Vanuit Nieuwerkerk volgen wij jullie.
    Maar straks....alle verhalen life!!
    Heel veel plezier.
    Groetjes van Abel en Jeannette

• 24 September 2007 - 19:47

Tim:

Hoi Ada en Nico,

Elke keer als ik een stukje van jullie lees, is het net of ik in de bijlage "Reizen" van de Volkskrant zit te lezen! Leest lekker weg trouwens....
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Jullie verhalen klinken allemaal erg leuk, indrukwekkend, boeiend en koud(!)
    Eline heeft er goed de wind onder in het huishouden, dus dat is ook allemaal onder control.
    Hebben jullie trouwens nog die ene panda gezien met WWF als tatoeage op zijn arm?
    Heel veel reisplezier en tot horens in de volgende "Reizen".

Groetjes, Tim

• 24 September 2007 - 20:46

Paulensarie:

Hallo,
    Weer prachtige belevenissen. Het verkeer lijkt echter ene beetje op Nederland; zelfde soort regering?
    Ipv warm water nemen wij wel iets anders waar je van binnen ook warm wordt. :newcoffee: Wij hebben nog niets gelezen over het pingpongen. Veel plezier nog de komende dagen.

• 26 September 2007 - 21:26

Marleen En Ada:

Zutphen!
    Tafel 8+

• 26 September 2007 - 21:28

Marleen En Wouter:

Foutje. Het moest natuurlijk niet Marleen en Ada zijn. En ja, we gaan naar Zutphen!

Wouter

• 27 September 2007 - 16:08

Ma Maat:

ik heb een hele gezellige dag met Remon gehad. Ik hoop dat alles goed gaat liefs ma

• 27 September 2007 - 22:30

Ma V.d.Oever.:

Hallo lieve mensen.

Wat een schatjes die panda`s,maar die
    chrysanten thee??? het is o:o5 we hebben
    een leuke dag gehad bij Remon,maar jullie heel erg gemist,nog gef.Het begin al aardig op te schieten voor jullie,en
    mijn verjaardag ik weet nu alleen niet
    of ik nu zelf het etentje kan bespreken
    gezien de voorstellen bij het laatste
    etentje van jullie, maar dat hoor ik hoop ik nog wel.Jammer van die mensen die nu achter moeten blijven,maar het belangrijkste is dat alles goed mag komen
    Zo luitjes nog fijne dagen en ik hoop dat jullie tot de laatste dag mogen
    genieten want met jullie gezondheid gaat
    het prima zo te horen.Ik ga stoppen
    anders heb ik morgen weer een dikke pols

Liefs Ma v.d.Oever.