De laatste dagen. - Reisverslag uit Peking, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu De laatste dagen. - Reisverslag uit Peking, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

De laatste dagen.

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

01 Oktober 2007 | China, Peking

Lieve luitjes,
We beginnen vandaag met een niet zo'n goed bericht, want met Dick,de man die een hartinfarct kreeg, gaat het niet zo goed als we zouden willen. Hij is over gebracht naar Kumming,7 uur rijden met de ambulance, omdat daar een specialistisch ziekenhuis is. Hij heeft als gevolg van zijn hartproblemen ook nog een herseninfarct gekregen en kan niet meer praten op dit moment. En vandaag hoorden we dat hij nog wel 10-15dagen hier in China moet blijven.
Maandag 1 oktober:Alhoewel het zeker zijn weerslag heeft in de groep dat Dick en zijn familie er niet meer bij is proberen we toch nog wel te "genieten" van onze laatste dagen in China.Gisteren hebben we gefietst langs het Erhai-meer, flink op en neer endat viel niet mee op die kleine chinese fietsjes..behalve dan voor Nico natuurlijk!!We zijn met een leuke Chinese boot terug gevaren en fietsten toen dwars dooor de rijstvelden waar ze volop aan het oogsten waren omdat het mooi weer is!!!Na deze fietstocht kan een masseur wonderen doen voor je spieren dus gaan we met 5 meiden voor een Full-body-massage...we worden onder handen genomen door 5 doofstomme masseurs met gouden handen!! we hebben wel moeten lachen toen er getest werd of onze armen en benen wel vastzaten...maar het beviel zo goed,dat we vandaag nog een keer gaan voor een voetmassage...lijkt ons ook weer heerlijk!!
Vandaag is het nationale feestdag.
We slapen lekker uit!! tot 7.30 uur want dan worden gewoon wakker...De zon schijnt en het is druk met vooral chinese toeristen in Dali.We doen nog wat inkopen en genieten lekker op verschillende terrasjes met een biertje in de zon, van wat er allemaal zoal voorbij komt.Bier heb je hier trouwens in vele maten, wat wij zoal kregen: 330 ml,500ml,520ml,528ml,600ml,630ml en 640ml.De prijs varieerde ook van euro 0,30-1,50 en dat lag niet aan de maat van het biertje, maar meer aan de zaak waar je het drinkt!!Soms krijgen we nogweleens "gewoon" bestek bij ons eten, maar dat gebruiken we natuurlijk niet!!!!,want ondertussen eten we makkelijker met stokjes dan met bestek.We hebben zelfs altijd onze eigen stokjes in de tas, want soms krijg je gebruikte stokjesen dat willen we toch maar niet uitproberen.Wat vooral hier in Dali gebeurtis dat wij op de foto gaan en gefilmd worden door Chinezen....wie is hier nu de toerist?????
Morgen gaan we met de bus naar Kumming, en daar vandaan vliegen we door naar Guangzhou,( of ook wel Kanton) waar we dan nog een laatste dag gaan genieten van deze bijzondere vakantie.

Allemaal onze groetjes en tot ziens.
Liefs,
Ada en Nico

• 01 Oktober 2007 - 08:36

Re En Suus:

Toevallig zit ik net mn email te lezen en zie jullie berichtje binnenvallen. Geniet nog van de laatste dagen en bij die Chinese slager op de foto zou ik maar geen biefstukje kopen ;-)

Groeten, Re en Suus

• 01 Oktober 2007 - 08:44

Marry & Jos:

Tijd gaat altijd te hard, zeker als je zo'n super tocht aan het maken bent. Jammer van die reisgenoot. Hopen dat hij er goed doorheen komt.
    Geniet deze laatste dagen nog met volle teugen. Neem een grote pils van 640 ml. Wat me wel opvalt: al die chinese pilsjes zijn groter dan die kleine Hollandse glaasjes bier. Ons bien blijkbaar erg zunig. Of willen wij soms snel verdienen aan onze horecaklanten ?

• 01 Oktober 2007 - 08:52

Claudia:

Koopt iemand überhaupt vlees bij zo'n slager??? Dat is hier toch ondenkbaar! Jammer dat het niet zo goed gaat met jullie reisgenoot. Drukt toch idd een beetje een stempel op de reis. Maar hopen dat het goed gaat komen met hem. Geniet nog van jullie laatste daagjes, want voor je het weet zet je weer een voet op Nederlandse bodem!

Groetjes, Claudia

• 01 Oktober 2007 - 15:45

Marijke En Peet:

De masseurs waren zeker ook oostchinees blind, als jullie werden behandeld?

• 01 Oktober 2007 - 17:28

Toon:

Hoi Ada en Nico

Ik lees jullie avonturen met belangstelling.
    Heb weinig gereageerd ivm met mijn nieuwe baan.

Het is te hopen voor jullie reisgenoot dat het allemaal toch nog goed afloopt.

groetjes en nogh fijne (laatste) dagen daar.

Toon en Corrie

• 01 Oktober 2007 - 18:41

De Knoopjes:

Wat een drama voor die mensen, zeker nu ze nog veel langer daar moeten blijven. Gelukkig kunnen jullie toch nog wel genieten en doe dat ook maar, want voor je het weet eet je gewoon weer hollandse pot.......maar wel MET stokjes!
    Groetjes
    De Knoopjes

• 01 Oktober 2007 - 19:33

Abel En Jeannette:

Geniet nog van de laatste dagen daar. Fietsen met jullie in het Spreewald vorig jaar was toch anders ,zo te lezen. Sterkte met jullie reisgenoot en....fijn om jullie straks weer in ons midden te hebben op de Britsezoom.
    Groetjes, Abel en Jeannette

• 02 Oktober 2007 - 17:44

Wouter En Marleen:

Nog fijne dagen de laatste dagen en een goeie terugreis.Rust thuis maar goed uit voor de volgende wereldreis: Zutphen.

• 02 Oktober 2007 - 20:41

Ma.v.d.Oever.:

Lieve Niek en Ada.

ik wens jullie een goede vlucht,en een behouden thuiskomst,jammer dat er een paar achter moeten blijven,maar als het maar goed komt,het allerbeste en goede
    reis.
    Liefs en kus van Ma.

• 03 Oktober 2007 - 11:16

Ma V.d. Oever.:

Niek EN Ada bedankt voor het geweldige
    mooie bloemttuk schitterend zonnebloemen met andere er bij,va n die prachtige bladen ook helemaal bewerkt,gevouwen en
    gerold echt geweweldig,en duizend keer bedankt.het telefoontje was ook een
    verrassing heel leuk.ik heb al een hele
    boel visite gehad,maar kijk erg uit
    naar Zondag.Nogmaals goede reis en tot
    ziens.Kus voor het bloemstuk.

• 04 Oktober 2007 - 08:39

Ma V.d.Oever.:

Bedankt voor het s.m.s.je jullie waren zeker de eerste maar ik had er niet meer opgerekent omdat Nico al om 9.30 opbelden
    wat ik helemaal geweldig vond dus ik zag
    het na ik jullie gemaild had voor het bloemstuk,vandaar nog dit bedankje.
    ik ben stik verkouden maar dat moet Zondag over zijn,jullie hebben van allemaal die geweest zijn de groeten,je weet wel ongeveer wie dat zijn.luitjes
    het allerbeste,en we hopen elkaar Zondag
    te zien.Liefs Ma.