Quilatoa lake - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Quilatoa lake - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Quilatoa lake

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

22 November 2011 | Ecuador, Baños

Zaterdag 19 november.

Alweer een nieuw verslag en heb je er geen zin in?? gewoon overslaan!!

Na een heerlijke en vooral lange nacht in onze hans en grietje kamer worden we om half negen opgehaald en gaan we naar Zumbahua,mooie naam he?? Dat is een plaatsje aan de andere kant van de bergketen en er is daar vandaag markt. Echt geweldig leuk geweest. Geen "toeristen" markt maar authentic. Natuurlijk deden mijn stickers het hier weer goed en waren de kinderen eerst een beetje verlegen ....er kwamen er steeds meer en ook de moeders wilden wel zo´n mooie vlinder op hun hand. Op een zeker moment kwam er zelfs een volwassen man die ook een sticker vroeg...geweldig toch?? Iedereen blij!!.De bevolking is hier indiaans en ze dragen weer heel andere kleding dan in Otavalo. De vrouwen hebben zwarte geborduurde rokken tot op de knie aan, daaronder meestal witte kniekousen, kunnen ook pantykousjes zijn en dan dragen ze meestal ook hakjes...en om het beeld compleet te maken ook een soort van oostenrijks jagershoedje. Ze dragen uit dit is ons volk, dit is wat we dragen , dit is onze cultuur en daar zijn ze trots op!!!! mooi om te zien.

Dan gaan we door naar Quilatoe lake, dat ligt op 3850 meter. de weg er naar toe is weer erbarmelijk slecht!!Maar het is een prachtige tocht door het heel mooi landschap van de sierra, over winderige paramo´s en hele kleine indianen gemeenschappen.
Als we bij Quilatoa Lake arriveren staan er maar een paar auto´s, dus het is niet druk vandaag.... We lopen naar de rand van de krater en daar ligt smaragdgroen (of is het toch kristalblauw)het vulkaanmeer, in de krater van een gedoofde vulkaan.....adembenemend mooi!! We hebben toch al heel wat moois gezien op de wereld, maar dit is van een overweldigende klasse.We lopen naar beneden, 400meter, het is steil en je moet oppassen, maar de stilte en het prachtige uitzicht maken het de moeite waard. Een afdaling van zo´n 40 minuten door rul zand/lava, maar we weten ook dat we beneden een muilezel of paard kunnen huren om ons weer boven te brengen. maar zelfs de paarden moeten steeds even staan om het hart tot rust te laten komen.

We eten nog een ijsje in Salcedo, de plaats waar we ook slapen, dat moet echt want Salcedo is in heel Ecuador bekend om zijn ijs....dus als je nog eens in de buurt bent....aanrader, heerlijk!!!

Iedereen weer onze hartelijke groeten

PS: Özlem je begrijpt mijn Turks gaat er helemaal aan in dit spaans talige (ook prachtige) land.

Liefs,
Ada en Nico

• 23 November 2011 - 12:46

Ma V.d.Oever.:

Lieve Niek en Ada.
    Weer met veel plezier jullie verhalen gelezen.
    Ik vraag me af wat jullie nog meer te zien krijgen, maar geniet er van.
    Hier alles goed en de groeten van......
    Maartje. Liefs en een kus van mij en
    de groeten van Ma Maat maar dat zal
    Ria wel regelmatig doen. Veel plezier.

• 23 November 2011 - 19:00

Karin Wienk:

Overslaan???? Ben je gek, vind de verslagen veel te leuk en lees ze graag. Kom maar op!!!!
    Veel plezier nog en geniet.
    Groetjes.

• 23 November 2011 - 21:30

Margot En Aad:

Lieve Ada en Nico,

Na het lezen van alle verhalen zijn we nog steeds onder de indruk van wat jullie voor mooi,s mee maken.
    Ook deze reis is weer een goede keuze geweest tot nu toe terwijl de Galapagos eilanden nog liggen te wachten op jullie bezoek,en wetende dat dit ook weer een belevenis gaat worden.( wij hebben van de week een voor proefje gehad via Animal Planet). Het is wel laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Jullie boffen maar dat de conditie goed is onderhouden anders hadden jullie toch wat onderdelen van de reis niet kunnen doen.
    Nog hele fijne dagen enzien het volgende verslag met plezier tegemoet.
    Veel liefs
    Aad en Margot.

• 23 November 2011 - 22:39

Knoopjes:

Hoezo overslaan? Ik kijk er naar uit! Wat een belevenissen, en Ada, je beschrijft het allemaal zó beeldend dat ik het al helemaal voor me zie!
    Op naar het volgende verhaal!
    Liefs en groetjes

• 25 November 2011 - 16:32

Ma Maat:

Lieve Ada en Nico.Bedankt voor jullie brieven die ik van Ria heb ontvangen.
    Ik ben er erg blij mee,en geniet nog
    zoveel je kan. Alles hier verder goed.
    Liefs en een dikke kus van Ma Maat.

• 26 November 2011 - 16:29

Annie Suijkerbuijk:

Hoi Ada en Nico
    Geweldig, jullie reisverslagen. Ik sla ze dus echt niet over. Ben alleen wat laat met lezen vanwege de operatie van mijn zus. Die is goed gegaan afgelopen woensdag. En het wonder is geschied: ze is al weer thuis gekomen. Nu dus jullie verhalen inhalen. Het gevoel van het meer in een krater van een gedoofde krater ken ik: Costa Rica heeft er ook een. Overweldigend inderdaad.
    Groetjes
    Annie