Magische hoogtegrens !!! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Magische hoogtegrens !!! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Magische hoogtegrens !!!

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

25 November 2011 | Ecuador, Cuenca

We laten het tropische Baños, waar de citrusvruchten aan de bomen hangen, achter ons en nemen de BUS!!!naar Riobamba, wat op 2800meter ligt en dus weer een stuk koeler kan zijn.Vanaf het eind van de busrit nemen we een taxi die ons prima voor de deur van ons hotel afzet, het ligt in het centrum van een gezellige plaats met veel pleinen en koloniale gebouwen.We lopen wat rond en komen zo op de verschillende pleinen terecht en alweer hebben we geluk....want het is prachtig zonnig weer!!!eerder warm/heet dan koud. We bezoeken een museum waar Javiona ( uit Cusco,Peru ) exposeert en dat is dan weer bijzonder omdat in ons Hostal in Baños veel schilderijen van hem hingen,en vooral de kleuren vinden wij mooi.We drinken nog een biertje, hadden we beter niet kunnen doen ivm de hoogte, hadden we even geen erg in..dan horen we een hoop muziek en getrommel in "onze" straat is een optocht van scholieren en studenten die zich presenteren in een soort van dance-parade. Ieder met een eigen geluidwagen......heerlijk swingend en ongelooflijk veel groepen passeren er.....en ´s avonds weer een verrassing....het regent!!!

Woensdag 23 november
Wat leuk dat zoveel mensen ons reisverhaal lezen en dan ook nog reageren....nou vond één van onze buren dat we wel erg relax waren in Baños, en spoorden ons aan tot enige aktiviteit, dus zijn we daar vandaag weer mee begonnen. We gaan naar de Chimborazo, met 6310meter de enige 6000-der in Ecuador. We rijden weer een eind omhoog met de auto, het is hier wel heel anders dan op de Cotopaxi, het lijkt wel een maanlandschap, er groeit hier werkelijk helemaal niks!! Wel lopen er vicuña´s vrij rond( familie van de lama)die komen alleen in dit gebied voor, nergens anders in Ecuador. We beginnen nu al op 4600meter en gaan dan omhoog "lopen"...erg indrukwekkend zijn de vele gedenktekens die we tegenkomen als we nog maar net begonnen zijn. Deze getenktekens zijn voor de mensen die op deze berg omgekomen zijn. Maar dat is pas in het gedeelte wat komt, ná de hut waar wij naar toe willen gaan. Maar confronterend was het wel. Natuurlijk hebben we last van onze ademhaling, wat wil je op deze hoogte, maar we vorderen langzaam...dan zien we de hut liggen, zo dichtbij al, maar we doen er nog zeker een half uur over om er te komen. en passeren nu een MAGISCGE HOOGTEGRENS! 5000 meter!!!!!
Toch was deze tocht iets minder zwaar dan die op de

• 25 November 2011 - 23:43

De Knoopjes:

Ja globetrotters, zijn wij even blij dat jullie voor een ander land gekozen hebben! Een hoog land zo te lezen, jullie hebben jezelf (al)weer overtroffen! Door naar jullie volgende verhaal!
    Liefs
    Knoopjes

• 26 November 2011 - 14:37

Ma V.d. Oever.:

Nog even dan kunnen jullie Paules een
    hand geven, 5.000, nog zo`n stukje ?
    nee maar niet doen hoor ik zie jullie
    weer graag beneden bij ons, nou ja
    6 hoog dan, maar geniet nog want nu je over de helft ben is het snel om hoor. Liefs Ma.