Een vakantie in een vakantie!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Een vakantie in een vakantie!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Een vakantie in een vakantie!!!

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

06 December 2011 | Ecuador, Quito

Hallo lieve medereizigers,
Maandag 28 november,
Na een leuke avond op de malecon van Guayaquil, wat zijn we blij dat we daar ook geweest zijn, ondanks alle negetieve verhalen in de gidsen...maar vandaag gaan we weer op reis en dit keer naar de GALAPAGOS!!!
Een vakantie in een vakantie, zeggen we zelf.Guayaquil heeft een prachtige luchthaven en ook deze ligt midden in de stad..best bijzonder. We hebben nu ook al twee keer gehoord, dat een internationale vlucht niet kon landen op Quito en dan uitweek naar Guayaquil.....dat hadden wij gelukkig niet, want je bent best moe na de lange reis en als je dan ergens anders terecht komt dan je dacht......niet leuk.

Maar wij vertrekken hier naar het eiland San Christobal, waar de gids al op ons staat tewachten als we arriveren.We moeten nog even op de bagage wachten, die wordt door 1 persoo uitgeladen en dan nog besnuffeld door een hond, het is streng verboden om voedsel mee tebrengen weten we , maar of ie daar naar snuffelt?????

Als we na een kort busritje bij de haven aan komen liggen er werkelijk overal zeehonden...op de weg, onder de bankjes, op de bootjes in de haven......geweldig!!!! wat we nog niet weten dat we zeehonden echt elke dag zullen zien hier op de galapagos en dus maakt onze fotocamera overuren..
We gaan in kleine rubberbootjes naar de Queen of the Galapagos en hebben werkelijk een superhut!!! kingsizebed.. ramen tot bijna op de grond,Zodat je vanuit bed naar buiten kan kijken....

Dindag 29 november,
We staan vroeg op half zes....ja, moet niet gekker worden...Vandaag gaan we drie keer snorkelen ..en het water is KOUD!!! We gaan met de kleine dingy´s naar de kust en dan een ¨wet¨landing, wat zoveel wil zeggen als je gaat uit de dingy en staat in het water..maar dan staan we op een spierwit zandstrand met een ongelooflijk blauwe zee en heel veel sealions, die dus niet bang zijn voor ons en ons ook niks doen.Ook zijn er lichtoranje krabben die over het zand ennen en dan in een kuiltje vedwijnen
Dan is het tijd om onze wetsuits aan te trekken...we gaan snorkelen, het is goed te doen in de wetsuits en deze keer is alleen bedoelt om even te oefenen omdat we vanmiddag vanaf de dingy het water in gaan snorkelen.. en dan kun je niet even gaan staan. We zien deze eerste keer al prachtige gekleurde vissen en verheugen ons nu al op vanmiddag als we met de kapitein gaan snorkelen bij Kickers Rock.Rondom de clif en we gaan door een doorgang....dat si best heftig, want daar heb je steeds stroming mee en dan weer tegen zodat je weer terug gaat.....We zien enorme vissen en zeeschildpadden zwemmen en daar zwemmen wij dan tussen...GEWELDIG!!!! maar dan worden we naar de dingy´s geroepen want er zijn dolfijnen gezien..... er is een groep van wel HONDERD dolfijnen, ze springen uit het water en duikelen over elkaar heen....AMAZING!!!!we zitten in de rubberbootjes en ze zwemmen voor ons uit, maar ook het grote schip vaart en ook daar springen ze voor de boeg uit!!! Dat zien we dan al op onze eerste dag hier....we boffen!!!
Na een heerlijke lunch, even siesta en dan gaan we weer snorkelen....en komen we terecht bij veel kleine sealions waar we mee ¨spelen¨zwemmen.
Maar het water is hier heel helder en we zien ook prachtige vissen in felle kleuren en ook nog een octopus.
Even terug naar het schip en dan gaan we weer aan land voor een wandeling, waar we zeeleguanen en natuurlijk ook veel sealions zien. Er zijn er hier wel honderden lijkt het, maar vooral veel moeders met baby zeeleeeuwen, soms net geboeren.....INDRUKWEKKEND en vertederend. Dat wij hier zomaar rond kunnen lopen en alles mee mogen maken.

Natuurlijk hebben we nog meer meegemaakt deze week op de Galapagos.....op naar het volgende verslag.

Want nu gaan wij eerst lekker eten.....

Liefs Ada en Nico

• 07 December 2011 - 09:44

Frans Karin:

geweldig wat een natuur wonderen en hoe dicht als je daar bij staat als .je hebt toch wel een dagboek gemaakt van al deze gebeurtenissen.
    groetjes geniet nog

• 07 December 2011 - 12:52

Elly En Wim P.:

Wat hebben jullie een fijne vacantie. Dit is voor ons een minivacantie. Het stormt hier en de verwarming staat lekker hoog en lezen nu 2 verslagen van jullie in een tropische temperatuur en meegenietend van jullie verhalen.
    We hopen dat jullie het nog druk krijgen, dan komen de verhalen vanzelf
    Geniet en tot het volgende verslag.
    Elly en Wim.

• 07 December 2011 - 18:54

Wout:

Die zeeleguanen heb je die ook in het water gezien? jullie maken wel veel spannende dingen mee, ik ben wel hel benieuwd naar de foto's.