Galapagos 2 - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Galapagos 2 - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Galapagos 2

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

07 December 2011 | Ecuador, Puerto López

Hallo allemaal,
Zoals we al schreven we zijn nu nog maar met 7 personen over en bezoeken het charles Darwin Station, we zien hier de pasgeboren schildpadden tot en met LONESOME GEORGE de bekende giant schildpad va de Galapagos. Er is hier ook een fokprogramma, wisten jullie dat de temperatuur van de eieren bepaald of het een jongen of meisje wordt??? De meisjes hebben liever een hogere temperatuur...waarom?? niemand weet het alleen dat het zo is.
Hier op Santa Cruz gaan we nog naar de highlands en zien daar de ruze schildpadden in het ¨wild¨lopen......wat een grootte en wat een grote poten hebben ze en natuurlijk ook een enorm gewicht.
We drinken nog een biertje en ik koop nog een Galapagosbandje voor aan mijn rugzak....WIJ WAREN HIER ECHT!!!Terug in het dorp is het happy hour en drinken we gezellig een cocktail....toch ook wel weer gezellig even wat meer mensen....we blijven vannacht in dze haven liggen en hebben ´s avonds het idee dat de hele bemanning naar wal is...

Zaterdag 3 december North Seymoer.
Als we ´s morgens opstaan zien de haaien al om het schip zwemmen....en wij gaan straks snorkelen...het is toch anders als je de haaien al zo hebt zien zwemmen.....
Maar we gaan eerst nog een wandeling maken en meteen als de dingy aanlegt zien we een sealion met haar nét geboren jong...bijzonder blijft dat!!!maar we zien hier ook de landleguanen, die er meer gelig uitzizen, bleu footed booby´s, heel veel Sally lightfoot crabs, lavahagadissen met hun mooie kleuren, de galapagostreurduif en de fregatvogels, waarvan de mannetjes hun keelzak als een ballon op kunnen blazen om daar indruk mee te maken op de vrouwtjes....Bijzonder!!!! maar het meest bijzonder blijft natuurlijk dat de vogels niet schrikken en wegvliegen als je ze nadert.

En dan gaan we snorkelen met de kapitein, we zijn in totaal met 5personen en geven elkaar een hand zodat we bijalkaar blijven.Als we in het water liggen komt er een sealion met haar jong even bij ons kijken!!!maar vandaag laten de haaien zich niet meer zien, helaas.....want Nico heeft ze gemist vorige keer.We zijn wel een uur in het water dankzij de wetsuit diewe hier aan boord hebben.Als we weer op de grote boot zijn gaan we tanken en op weg naar Bartolomé island met de dolkachtige Pinnacle Rock, misschien wel het bekendste punt van de Galapagos.We gaan eerst weer snorkelen met de kapitein, helder water en we zien weer de pinguins op de rotsen en later zwemmend voor ons uit!!!!Een grote groep roggen passeert ook fantastisch om onder je langs te zien komen.Dan gaan we aan land en lopen met de kapitein dwars over het eiland en komen aan de andere kant bij een strand, waar Nico zijn haaien moment beleefd en kan filmen...en waar twee zeeschildpadden liggen te zonnen, dat is de eerste keer dat we ze uit het water zien.Na al deze ervaringen gaan we terug naar he schip om te douchen en onze flippers te ruilen voor wandelschoenen. We lopen naar de top van het lavaeiland Bartolomé ( 114 meter) en hebben mooi uitzicht op de Pinnacle Rock en aan de andere kant is een soort van maanlandschap waar niks groeit.

Zo dadelijk komt ook meteen onze laatste belevenissen.

groetjes, Ada en Nico