Galapagos 3 - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Galapagos 3 - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Galapagos 3

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

07 December 2011 | Ecuador, Puerto López

Nou dan is ook onze week op de Galapagos al weer bijna om...maar nog een laatste dag.

Zondag 4 december Bachas Beach.
We gaan weer met de dingy naar wal en lopen over het strand naar een plak waar je Flamingo´s kan zien in een zoutwaterlagune. Al lopende horen we dat er wel 3-4 zijn...nou dan moet je wel heel veel geluk hebben!!!we zien er al één voorbij vliegen....mooi gezicht!!maar de andere staan ¨gewoon ¨in de lagune en kunnen we heel gemakkelijk zien en foto´s van maken want ook zij trekken zich niks van ons aan. Prachtige roze sierlijke vogels waden hier vlak voor ons...We zien ook hier de zeeschilpadnestenen hoe ze over het strand omhoog komen( best een lange weg)om hun eieren , zo´n 500!elke twee jaar, achter te laten.We gaan nog een laatste keer vanaf het strand snorkelen, heerlijk warm water....maar we hebben geen zicht....jammer, maar we hebben deze week al zoveel moois gezien!!!
Als we terug zijn op het schip worden de wetsuits extra goed gespoeld..morgen weer nieuwe gasten.
Het schip vaart verder naar SOUTH PLAZA, dat is een klein eiland 1,5 km lang en max. 250meter breed, maar je kunt er wel weer van alles tegenkomen.Landleguanen waarvan er een een gevecht heeft met een verdwaalde zeeleguaan, w3ant ze hebben wel een eigen territorium.,roodsnavelkeerkringvogels met hun prachtige sierlijke witte lange staart,en natuurlijk ook weer de zeeleeuwen.Maar de begroeing op dir kleine eiland is ook bijzonder rode sesuviumplanten en sappige vijgcactussen, die de leguanen dus weer eten..bijzonde om te zien en datw as ook de aanblik van fregatvogels die een placenta en navelstreng zaten te verorberen van een nét geboren zeeleeuwjong!!Terug op het schip zet dat direkt koers naae San christobal waar wij morgen van boord gaan. maar de deining is stevig, zodat er van de Fare-Well cocktail party weinig terecht komt. We waren nog maar met 7 gastenen de helft had last van de deining..ik ook!!zolang ik maar bleef liggen ging het goed....dus een lekkere lange nacht. En de volgende morgen lag het schip bij ontwaken al in de haven...gelukkig!!!

Maandag 5 december
De dag nadat jullie vast allemaal Sinterklaas hebben gevierd, verlaten wij de Galapagos. Waar we een werkelijk geweldige week met heel veel bijzondere ontmoeteingen hebben beleefd..zoals gezegd EEN VAKANTIE IN EEN VAKANTIE!!!!
We vliegen terug naar het vaste land en rijden dan nog 4 uur naar Puerto Lopez, een plaatsje aan de westkust. Bountystrand met een blauwe zee en hangmatten onder afdakjes op het strand. Hier gaan we nog een paar dagen nagenieten van alles wat we hebben beleefd en ervaren op deze hele bijzondere reis. Vrijdagmorgen 11.15 uur vliegen we weer terug naar de winter in Holland.Maar zijn pas zaterdag als alles volgens schema verloopt weer in Holland.

PS 1; Arie van harte gefeliciteerd met je 59e verjaardag!!ddie vieren wij dit keer hier.

PS 2; Voor het zilveren bruidspaar Ron en Annemarie, we hopen dat we het gaan redden...en zien jullie dan.

Ps 3; Wout, Ja de zeeleguanen zwemmen hier ook overal rond, grappig om te zien maar met snorkelen zijn we ze gelukkig niet tegen gekomen.

PS 4; wout, Cavia eten ze hier wel die hebben we aan het spit gezien....maar leguanen???

PS 5, Sarie, Fotoavond???.....zullen we afspreken tweede weekend van oktober?? wij organiseren....

PS 6, Aad en Margot, de zeehondjes en dolfijnen kun je hier gewoon regelen bij de VVV, hoor.

PS 7; voor iedereen, bedankt voor al jullie reakties op onze reisverslagen. Het was hier natuurlijk geweldig, maar we vonden het ook geweldig leuk om telkens weer jullie reakties te lezen.

Dit was ons laatste bericht van uit een fantastisch Ecuador en een heel zonnig Puerto Lopez.

Liefs van Ada en Nico

• 08 December 2011 - 07:15

Wout & Suzy:

Stap nu maar uit jullie dagdromen en zorg maar dar jullie weer gouw gezond veilig thuis komen.

• 08 December 2011 - 08:38

Jos:

Jullie hadden één ding beter moeten regelen..." je had een echte fotograaf mee moeten nemen ! Want als ik al die schitterende dieren hoor die jullie gezien hebben, had daar een lange telelens op gericht moeten worden i.p.v. zo' n compactcamera.

• 08 December 2011 - 09:47

Marlies:

Eigenlijk is hier maar één woord voor, GEWELDIG!!
    Goede reis terug enne.. Ada, ik hoop je zeker weer een keer te zien op de afdeling, wie weet heb je dan ook wel een paar foto's ;-)
    Groetjes Marlies

• 08 December 2011 - 18:52

De Knoopjes:

Hallo vakantiegangers! Zo kunnen we jullie nog één keer noemen! We hebben genoten van alle reisverhalen en wachten nu op het verschijnen van de dvd met daarop een film à la Jacques Cousteau!
    Geniet nog even van de hangmat want voor je het weet heb je je winterjas en paraplu nodig! Goede thuisreis gewenst,
    Liefs, Knoopjes

• 09 December 2011 - 08:36

Ma V.d. Oever.:

Goede vlucht, en behouden
    thuiskomst. Liefs Ma.

• 10 December 2011 - 20:05

Cora:

Hoi levensgenieters. Welkom thuis!!!!
    Wat hebbem jullie veel gedaan en meegemaakt.
    Nu lekker thuis nog even nagenieten van alle belevenissen.

Groetjes Cora