Hue - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Hue

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

18 Mei 2016 | Vietnam, Dong Hoi

woensdag 18 mei

We hebben heerlijk geslapen en worden fit en lekker uitgerust wakker. We vertrekken om 8.30 om de Citadel, de keizerlijke stad< hier in Hue te bezoeken. Lijkt een beetje op de verboden stad in Being, alleen is hier heel veel gebombadeerd in 1968 tijdens het TET offensief. Maar sinds 1994 is door Unesco met de restauratie begonnen.

Dan staat de bus weer klaar en gaan we nog even langs bij een zaakje dat wierookstokjes maakt. Eigenlijk liggen in deze hele wijk de stokjes op straat te drogen, Natuurlijk brengen we wat van deze heerlijk ruikende stokjes mee naar huis.

Later gaan we samen ook nog op pad. We komen langs een boeddhistische gedenkplek waar een ceremonie is. De trommel en de gong slaan al een ritme...dus we wachten wat komen gaat. Dan arriveren de monnken, iedereen is stil en buigt voor de man vooraan. Die loopt rondjes rond het monument en langs de mensen ...maakt indruk hoor!! maar wij besluiten toch om door te gaan. Want we willen nog even naar de markt,,,dat doen we dan toch maar weer niet , want dan moeten we nog naar de overkant van de rivier. We besluiten om aan deze kant te blijven want het is hier vroeg licht maar ook erg vroeg donker!!

WE drinken uiteindelijk een mojito bij een bar die WHY NOT heet grappige naam, toch??? maar belangrijker een heerlijke mojito.
We eten bij een ander tentje een ZEVEN gangen menu inclusief de drank 24 euro. Ja het eten is hier altijd heerlijk en de rekening nog fijner!
Nog even over de boulevard waar een bandje speelt en allerlei menden uit hey publiek hun liedje mee mogen zingen....oordoppen aan bevolen!!! Ze zijn hier gek op karaoke.

Nou weer een beetje verdr met ons verhaal
Iedereen weer onze hartelijke groeten vanuit Mui Ne.

Liefs Ada en Nico

• 25 Mei 2016 - 19:46

Cor En Kees:

Ha lieve Ada en Nico,
    het is weer een wervelende reis, krijgen we de indruk.
    Jullie beleven veel. Indrukwekkend vooral wat we lezen over de Vietnamoorlog.
    Nog veel plezier.

Liefs,
    Cor en Kees

• 25 Mei 2016 - 22:14

Inekee Van Der Vaart:

Lieve Nico en Ada
    leuk hoor, we leven zo met jullie mee! Geweldig! Doe maar voorzichtig met die warmte, liefs van Victor en Inekee

• 26 Mei 2016 - 22:55

Alice:

Lieve Ada en Nico,
    Wat een fantastische reis is dit weer! Bevalt het nog een beetje met zo'n hele groep?
    Groetjes
    Alice en BArt

• 31 Mei 2016 - 12:24

Ina:

Hallo Ada en Nico, een late reactie, maar net jullie verhaal in een adem gelezen. Wat een mooie en indrukwekkende reis. Jullie zijn inmiddels misschien wel weer thuis en dan blijkt het wennen aan Nl langzamer te gaan dan het wennen aan het drukke verkeer in Hanoi. Hopelijk binnenkort nog meer verhalen bij pac, of tijdens het wandelen. Ben inderdaad ook benieuwd naar jullie groepsreis/bejaardenreiservaring:-). Liefs, Ina.