Mitad del Mundo/De evenaar op 11-11-11 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Mitad del Mundo/De evenaar op 11-11-11 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Mitad del Mundo/De evenaar op 11-11-11

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

12 November 2011 | Ecuador, Quito

Na weer zo´n heerlijk ontbijt met vers fruit en heerlijke vruchten sappen, gaan we vandaag weer op pad. we hebben gisteren met een taxichauffeur afgesproken dat hij ons zou rijden en ons om 9 uur komt ophalen. In Ecuador telt een uur te laat nog steeds als op tijd, daar hadden we ook op gerekend. Maar hij was op tijd en wij waren nog niet klaar! Het is bewolkt en we gaan eerst naar Mitad del Mundo, de evenaar ! Het is er nog lekker stil zo dat we er rustig kunnen rondlopen, en natuurlijk een foto maken OP de evenaar. en zo kon het gebeuren dat wij op de 11e van de 11e van de 11e om 11 uur 11 op de evenaar stonden. Het is ondertussen mooi weer geworden, de zon schijnt.

Onze chauffeur stond er nog ......gelukkig !!! want onze bagage zat in zijn kofferbak. We gaan op weg naar Peguche. Nou had onze chauffeur, terwijl hij op ons stond te wachten op de evenaar met een collega gesproken die hem had verteld dat er een mooie weg naar Peguche was, dwars door de bergen! Het was inderdaad een prachtige weg, maar wel helemaal onverhard !!!! Gelukkig leedt zijn (en ons) goede humeur er niet onder. Onderweg een paar keer vragen en inderdaad dit was de weg naar Peguche..maar wel een hele stoffige! Nadat we onderweg met elkaar hebben gegeten, gaat het weer regenen en stevig ook. ....zo is de auto ook weer gewassen.
Het weer is hier erg verandelijk, je moet eigenlijk op alles rekenen als je van huis gaat, onze poncho´s doen het goed hier!!

Nu zijn we in Peguche, een klein dorpje net boven Otavalo. We hebben nu een kleine kamer met een nog kleinere douche, maar ook hier vinden we het heerlijk! We zitten midden in de natuur en horen allerlei geluiden van voor ons totaal onbekende beesten. Het hostel is bijzonder,in ecudoriaans gezellige rommelige stijl. Het ligt aan een onverharde weg die voorheen als treinbaan diende want de rails liggen er nog. Om ons heen zien we de toppen van de vulkanen om ons heen. Ze kunnen nog aktief zijn is ons verteld. dat maakt het toch weer spannend.
Vandaag (12 nov) zijn we naar de ´beroemde´markt in Otavalo geweest. De markt is op diverse plekken in het dorp en eigenlijk is in alle straten van het dorp. We begonnen bij de beestenmarkt, dat is bijna niet te beschrijven hoe de beesten daar verhandeld worden. Er is werkelijk van alles te koop: koeien, varkens, lama´s, honden, katten, kippen, eenden en natuurlijk ook de plaatselijke lekkernij....de cavia´s. daarna nog wat rond gelopen door het dorp. Veel kunstnijverheid en eet tentjes de zogenaamde straat restaurantjes. we hebben er ook een heerlijke lunch gegeten.
Vanavond is er in het hostel live muziek, dus lekker salsa dansen ? we gaan het meemaken.

Groetjes van ons uit een prachtig Ecuador.

• 12 November 2011 - 22:22

Wout En Suzy:

Twaalf graden hebben wij hier ook. Geniet van de vreemde vruchtendrankjes en het landschap, Ada gefeliciteerd met je verjaardag en Nico van harte beterschap met je verkoudheid. En voor jullie verhaal wordt vervolgd. met de groetjes van jullie trouwe fans

• 12 November 2011 - 23:16

Robert En Marianne:

Hallo globetrotters, nog maar pas een paar dagen onderweg en nu al zoveel meegemaakt! Ada, dat worden vast heeeeel veeeeel foto's voor het fotoboek! Wij kijken al weer uit naar het volgende verslag!
    Liefs
    Knoopjes

• 13 November 2011 - 07:00

Ina:

Hallo lieve reizigers!!!
    Helemaal gemist, dat jullie al op reis zijn. Dat komt er van, als je zo weinig traint:-) (wij dus). Bovenstaand verhaal is geweldig. Wat zal het heerlijk zijn. Ik ga snel de andere verhalen ook lezen. Wat een mooie ervaringen maken jullie weer mee.
    Obtener. Recibir. Regocijarse. Gozar!!!
    Dit zijn de woorden, die ik heb kunnen vinden voor genieten. Jullie kunnen er zelf wel een goede spaanse vervoeging van mkaen:-).
    Veel liefs, Leo y Ina

• 13 November 2011 - 12:06

Jos En Marry:

Ada hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Nico natuurlijk ook met je lieve vrouwtje, het is leuk jullie verhalen te lezen, wat een belevenis, zorg goed voor elkaar en doe voorzichtig en heel veel reisplezier
    liefs van ons

• 13 November 2011 - 14:38

Knoopjes:

Ada, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een mooie plek om jarig te zijn! Proost!
    Groetjes
    Knoopjes

• 13 November 2011 - 20:25

Abel En Jeannette:

Ha beste reizigers en lieve jarige,
    Ada van harte gefeliciteerd! wij volgen jullie verhalen. Geniet van deze mooie reis. Liefs, Abel en Jeannette

• 13 November 2011 - 21:07

Jos En Wilma:

Wat leuk dat we met jullie 'mee mogen reizen', het klinkt nu al fantastisch!
    ( beetje jaloers ;) Ada, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! We nemen een toost op je gezondheid! En ook voor jou, Nico, dat je snel weer helemaal fit zal zijn.
    Veel plezier!
    Groetjes Jos en Wilma

• 13 November 2011 - 21:17

Marjolein L:

Wat leuk, brengt bij mij ook weer alle herinneringen boven. Genieten. Groetjes

• 13 November 2011 - 21:23

Cora:

Hoi avonturiers.

Wat een belevenissen allemaal en dan ook vandaag je verjaardag ver van huis vieren van harte meid!!!
    Genieten jullie maar lekker van deze prachtige reis.

Liefs Cora

• 13 November 2011 - 21:54

Ré En Eef:

Klinkt weer helemaal goed! De beestenmarkt doet ons direct aan Thailand denken...met ongetwijfeld ook in Ecuador de meest bijzondere producten, geuren, mensen etc! En hoe zit het met de exotische fruitshakes? ;-) Groeten Ré en Eef

• 13 November 2011 - 22:51

Lenyvdoever@chello.n:

Ada als je m`n smsje niet hebt ontvangen dan nogmaals van Harte Gefeliciteerd en nog velen jaren in gezondheid, Nico natuurlijk ook van Harte en wees zuinig op haar. Hoe is het met de verkoudheid ? niet ziek worden hoor. Ik wens jullie nog fijne dagen maaaaaaaaar voorzichtig a.u.b.
    Liefs en een dikke kus van Ma v.d. Oever.

• 14 November 2011 - 15:01

Marian Huisman:

Ha globetrotters,
    het klinkt allemaal weer zo mooi. Geniet er van en Ada nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Julie gaan de 11de van de 11de van 11 om 11 over 11 nooooit meer vergeten waar je toen was! Geweldig!!!
    Veel plezier, Marian

• 14 November 2011 - 15:01

Marian Huisman:

Ha globetrotters,
    Veel plezier, Marian

• 15 November 2011 - 17:13

Marlies:

Ha Ada en Nico,

Wat leuk om weer met jullie "op reis" te gaan. Zie bij de reacties dat je ook nog jarig bent geweest, dus als nog van harte gefeliciteerd!
    Geniet van alles!

Groetjes Marlies Groenendijk

• 16 November 2011 - 08:04

Nicolette:

Hey ada en Nico. Nog gefeliciteerd. (je kent me inmiddels ik ben of te vroeg of te laat) Ga maar weer lekker genieten net als van dat lange weekend haha.

• 16 November 2011 - 17:34

Ria:

Hallo vakantie gangers.
    fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    We hopen als jullie terug zijn de foto,s te bekijken.Maar eerst moeten jullie nog maar veel genieten van dit mooie land.
    Groeten ook van ma.
    Ze is hier net geweest. Ze heeft leuk gewinkeld.
    Liefs