Vanuit de Andes 18 november Cotopaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Vanuit de Andes 18 november Cotopaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Vanuit de Andes 18 november Cotopaxi

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

20 November 2011 | Ecuador, Baños

Na een te korte nacht worden we om 8 uur opgehaald door een gids, dat is een verrassing want dat wisten we niet. We dachten dat we alleen met een chauffeur zouden riezen. Maar de gids is een aardige knul die goed engels spreekt en ons van alles laat zien, ook kunnen we steeds foto's maken onderweg...dat is weer fijn als je met een eigen auto rijdt.Het is een prachtige zonnige heldere dag, mooi want we gaan naar de Cotopaxi, om er binnen te komen moeten we een lokale gids nemen, ter ondersteuning van de gemeenschap en dat is het probleem niet, maar....er is geen gids....onze gids besluit door te rijden en dan verderop bij de ingang met de mensen te praten....nou hij kan praten als brugman maar we mogen er niet in!!! Dan komt er na een tijdje een plaatselijke gids met twee toeristen en ze sluiten samen een deal...en wij rijden achter hun aan naar binnen....en zijn we N.P.Cotopaxi!!! De Cotopaxi is een perfecte kegel en een van de hoogste actieve vulkanen ter wereld 5897 meter hoog!!!De weg is werkelijk erbarmelijk, we worden helemaal doorelkaar geschud, zo,...zitten onze nieren ook weer op hun plek!.We drinken Coca-thee da's goed i.v.m. de hoogte. Maar als ik denk "ik neem een zakje mee naar huis" zegt de gids
" I'm not sure, but.......may be yuo get trouble" STOM!!! natuurlijk kun je daar problemen meekrijgen bij de grens.
En dan gaan we op weg naar de 4500meter!!! de weg was al slecht en het wordt er niet beter op, bij ongeveer 4200meter besluit de chauffeur dat het mooi is tot hier en gaan we verder lopen op weg naar de hut op 4800 meter. We lopen door de as en stenen van de Cotopaxi vulkaan...dat is gewoon rul en stoffgi9g!!! We vorderen langzaam, bij 4500meter maken we een fotoen we gaan weer verder. Staads ongeveer 30 stapjes en dan weer stoppen i.v.m. de hoogte . Bij 4600 meter denkt Nico" zouden we wel? " maar de hut lijkt6 nu zo dichtbij dat we besluiten door te gaan. De 30 stapjes worden 20 stapjes en dan 10 stapjes en dan weer stoppen om je ademhgaling te regelen en je hart tot rust te laten komen.
We hadden niet gedacht dat het ZO ZWAAR en HEFTIG zou zijn, maar we komen boven!!!!!!4800meter zo hoog waren we nog nooit. We eten een lekkere kop soep in de hut en warme thee en gaan dan aan de terugweg beginnen. Ook dat is in het begin( het bovenste stuk) lastig!! maar dat voelt wel heel anders!!!!
Hebben we anderhalf uur geklommen om boven te komen, we waren in 30 min. weer bij de auto terug. En liepen we beneden gewoon in ons T-shirt, we waren blij dat we onze fleece, jas,sjaal en must aan hadden fedaan want het was boven KOUD!!! het vroor!!

Vanuit een zonnig Baños, waar ik dit verslag online kon zetten doen we jullie allemaal de groeten en veel lees plezier toegewenst....

Liefs van Ada en Nico

• 20 November 2011 - 22:26

De Knoopjes:

Nog een toegift! Stond er ineens nog een Ada-Nico verslag op de mail. Jongens, het is maar goed dat jullie zulke sportieve goed getrainde mensen zijn, want De Knoopjes geloven niet dat zij ooit boven gekomen zouden zijn (nou ja, Robert denkt natuurlijk van wel, maar voor mezelf.....). Waarom is er eigenlijk geen real-life soap van jullie op tv?!
    Wij wachten met spanning op het volgende verslag!
    Liefs
    Knoopjes

• 21 November 2011 - 09:18

Marry & Jos:

Jullie moeten toch wel jong van lijf en geest zijn om dit allemaal te kunnen doen. En dat met een Nico die niet fit aan de reis begon. Super om te lezen. 10 dec horen we verhalen nog wel uit jullie monden. Heel veel plezier.

• 21 November 2011 - 11:40

Ma V.d. Oever.:

Lieve mensen wat een klim zeg houden
    jullie wel wat krachten over want je moet nog een paar dagen of liever weken maar het is heerlijk dat jullie zo genieten. Zo genoot ik van je stem Niek
    door de telf, zo onverwachts. Ik hoop dat jullie nog een heleboel leuke en
    mooie dingen gaan zien. Het beste en
    dikke kus. Ma. en Ma.

• 21 November 2011 - 13:56

Arie En Loes:

hoi zus (en zwager)
    allereerst, natuurlijk te laat nog van harte gefeliciteerd.
    prachtige verhalen, geniet er maar van. zelf vertrek ik zo, als er tenminste gevlogen wordt vanwege de mist, naar india voor een weekje. maar dat wordt weinig zien en veel werken. tot ziens

• 21 November 2011 - 16:28

Marijk/peet:

Schitterende verhalen!

Maar ik vind het Staelduinse bos al eng genoeg en de stormvloedkering hoog zat. Ontzettend veel plezier verder!