Weer Thuis - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Weer Thuis - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Weer Thuis

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

08 Oktober 2007 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Hallo lieve allemaal,

Helaas….hier volgt ons laatste verslag over onze China reis. Allereerst het laatste nieuws over Dik. Hij verblijft momenteel in Bangkok in het ziekenhuis. Gelukkig verbetert zijn toestand met de dag en mogelijk komt hij eind van de volgende week naar Nederland.

Wij hebben onze laatste dagen doorgebracht in Guanzhou ( beter bekend in Nederland als Kanton), een leuke (miljoenen) stad met veel moderne gebouwen maar ook een gezellig oud gedeelte. Vooral de markt met levende have, zoals kikkers, schildpadden, schorpioenen etc. was leuk om doorheen te wandelen.

De laatste avond hebben we nog een boottocht gemaakt langs de met neon verlichte gebouwen in het centrum (behoorlijk spectaculair). Het afscheidsdiner gebruikten we in een mega restaurant waar de chinezen mega veel herrie maakten. Gelukkig kregen we op ons verzoek een aparte ruimte waar we elkaar tenminste konden verstaan. De volgende ochtend (donderdag 4 oktober) om 06.45 werden we opgehaald voor de transfer naar het vliegveld. We zijn van Kanton eerst naar Beijing gevlogen (ongeveer 2,5 uur). Daar nog 2 uur gewacht en toen doorgevlogen naar Amsterdam (in ongeveer 9,5 uur). Uiteindelijk kwamen we donderdag nacht/vrijdag ochtend om 04.00 uur thuis na een voorspoedige maar wel heel vermoeiende reis.
Daarmee is een einde gekomen aan een indrukwekkende reis die we niet snel zullen vergeten, we hebben het gevoel een wereldreis te hebben gemaakt!!!!
Wij vonden het heel leuk om via deze site verslag te doen van onze belevenissen en jullie reacties daarop te lezen. Wellicht dat we hiermee ook jullie belangstelling voor een China vakantie hebben gewekt………zeker aan te raden!!!

We hebben nog wat foto's op de site gezet, om een nóg betere indruk te krijgen.

Groetjes en we hopen iedereen binnenkort weer gezellig te zien.

Tot dan, Ada en Nico

• 09 Oktober 2007 - 08:09

Ré En Suus:

Ha pa en ma!

Dan hier ook onze laatste reactie via deze weg. De eerste foto-sessie op de Britsezoom was al erg indrukwekkend, dus we zijn benieuwd naar de andere geheugenkaartjes met Gigabytes aan foto's!

Tot vanavond!

• 09 Oktober 2007 - 08:30

Marry & Jos:

Nou, gelukkig weer gezond en moe thuis. We horen dit weekend de verhalen wel. Mooie foto's trouwens. Vooral die van de Muur vanonder dat boogje. Kalenderkwaliteit. En dat het met die man weer redelijk goed gaat, is goed om te lezen.

• 09 Oktober 2007 - 11:37

Ma V.d.Oever.:

Lieve Niek en Ada.

Ik wilde jullie een berichtje sturen maar dat ging niet,toej keek ik op jullie site,het was toen geloof ik 12 uur
    nu is het13:20 al die tijd heb ik foto's
    zitten kijken wat leuk,ik had er Zat al
    veel gezien maar nu op m'n gemak en veel beter,wat ben ik een gelukkig mens met
    het bezit van een p.c.maar dit alles dank
    zij jullie.
    Zondag was ook geweldig,ik ben achteraf
    blij dat ik er toch over ben begonnen al
    is dit niet mijn gewoonte,maar nogmaals
    heel erg bedankt,ik hou van jullie.

Liefs Ma.

• 10 Oktober 2007 - 16:59

Peet En Marijk:

Lieve Ada en Nico,
    Bedankt voor jullie leuke reisverslagen. Mooie foto's ook.
    Het was net of we zelf een beetje op reis waren.
    En nu maar weer omschakelen naar het dagelijks leven. Zal ff niet meevallen.
    Succes en tot ziens,
    liefs van Peet en Marijk

• 12 Oktober 2007 - 09:24

Corrie En Kees:

Hoi,
    alweer een beetje gewend aan ons landje?
    we hebben genoten van jullie verslagen en de foto's.
    herinneringen waar je lang op kunt teren.
    sterkte weer met het gewone dagelijkse leventje.

groetjes en tot ziens,
    liefs,