We zijn er, gelukkig wel!!!!! - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu We zijn er, gelukkig wel!!!!! - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

We zijn er, gelukkig wel!!!!!

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

14 Oktober 2009 | Nepal, Bhaktapur

Namaste.
We zijn er...maar bijna was dat niet goed gegaan. Na een prima vlucht tot Bahrein waar we een tussenlanding hadden om te tanken. Daar aangekomen om ong.7 uur hadden we de tijd tot 9.15 dan vliegen we verder. Wij een lekker kopje koffie gedronken bij een Mac.coffee en toen nog even rustig rond gekeken op de prachtige luchthaven van Bahrein. Daar lopen dus allemaal oliesjeiks tenminste zo zien ze er wel uit...maar we vonden er ook allemaal gratis internetpalen, dus wij nog even op het gemak een mail naar huis gestuurd, dat vinden we al heel stoer van onszelf...zomaar op de luchthaven, midden in de woestijn, is het gelukt!!!om te mailen.wij kijken weer op de borden want ondertussen is het half negen, dus we zullen ons wel zowat weer moeten melden om verder te vliegen Kathmandu....tot onze groete schrik staat er op de borden" Last Call"...nog nooit hebben we zo hard gelopen met onze bergschoenen aan en rugzak op!!!! maar zoals jullie begrijpen is het allemaal goed gekomen , maar toen wij binnen waren ging de deur wel direkt dicht..poeh, je zult maar stranden op de luchthaven van Bahrein.Als we aankomen op Kathmandu airport is het 16.30 plaatselijke tijd. Er is een controle in de gang naar de aankomsthal toe door 2 zusters in witte uniformen en met witte kapjes op , bang als ze zijn voor de mexicaanse griep.Het vliegveld staat in groot contrast met Bahrein waar het allemaal marmerm en blink blink is. Hier is alles oud, vuil en donker.We moeten allerlei formulieren invullen waarvan niet direkt duidelijk is welke we wel of niet in moeten vullen, maar ook dat doen we weer helemaal goed en zo staan we dan bij de douane die gelukkig ook geen negetieve berichten over ons doorgekregen heeft....en dan zijn we in NEPAL!!

WE kopen een coupon voor een taxi in de "hal" dat hebben we gelezen in de trotter en dan zitten we in een piepklein, oud, gammel,vies suzukibusje waar zelfs wij niet rechtop in kunnen zitten.
We gaan op weg naar Bhaktapur, de chauffeur rijdt goed...de weg erheen is bijzonder, onverhard,vol kuilen en helemaal vol met verkeer. Voetgangers,auto's, bussen, vrachtwagens en daar tussendoor slalommem nog de vele brommers en motoren en al deze voertuigen toeteren en bellen voordurend...we weten niet wat we meemaken..zoveel stof en zoveel herrie!!!!
Onder tussen is het donker en gaat het een beetje regenen, we zijn benieuwd waar we tercht komen want het is twaalf kilometer en we zijn al een uur onderweg. De taxidriver moet naar ons geusthouse bellen maar gelukkig weet hij het dan wel te vinden in de wirwar van kleine,drukke straatjes. We verblijven in KWhopa Guesthouse, de eigenaar staat al op ona te wachten.Onze kamer is klein maar heeft wel een douche metwarm water!!!Het is even wennen aan de deur doorgang en de hoogte van plafonds...want zelfs wij stoten bijna ons hoofd.Morgen gaan we Bhaktapur verkennen....wordt vervolgd

• 14 Oktober 2009 - 10:03

Ria:

Hoi Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Geniet van alles wat jullie gaan doen en al die indrukken.
    Met ma is alles goed. Ze komt vrijdag naar ons. Mosselen eten.Als ik eraan denk zal ik ze zelf een berichtje laten sturen vanaf onze computer.
    Veel liefs Ria en de groetjes van Aad

• 14 Oktober 2009 - 10:50

Sarie Mulder:

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Je kan wel aan jullie verhaal merken dat jullie door het weekend heel ontspannen zijn geworden.
    Ik lees niet in het verhaal dat Nico nog ziek is.Gelukkig!!!!!
    xxx Sarie

• 14 Oktober 2009 - 13:35

De Knoopjes:

Hallo wereldreizigers,
    Nog maar pas onderweg en nu al zoveel beleefd! Dat belooft wat voor de komende tijd! Geniet-ze!
    grtjs
    De overbuurtjes

• 14 Oktober 2009 - 14:24

Monique Arxhoek:

Hallo, mooi dat jullie goed zijn aangekomen. En zo te lezen is dit al een belevenis op zich. Goh benijd jullie wel hoor, zo'n mooie reis. Herken jullie verhaal ook wel van mijn ouders, zijn er ook geweest. Fantastisch. Geniet lekker verder zou ik zeggen en ben benieuwd naar jullie vervolg.
    Groetjes, Monique

• 14 Oktober 2009 - 16:42

Carla :

Hoi Ada en Nico, wat leuk om jullie reisverslag te lezen. We verheugen ons alweer op het volgende verslag. Wij lopen hier wel!!! Heel veel plezier. Groet Joop en Carla.

• 14 Oktober 2009 - 17:03

Jeanette Meurs:

Hallo Ada & Nico

Erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Ik had van Leny via een mailtje al gelezen dat jullie deze reis zouden gaan maken!! Ja jullie lezen wel, ik word wel op de hoogte gehouden, hahaha.
    Ik wens jullie hele fijne dagen en hoop nog veel over jullie belevenissen te lezen.
    Heel veel groetjes uit Gemert.
    Jeanette

• 14 Oktober 2009 - 18:55

Marcel En Saskia:

Wat leuk om zo met jullie mee te lezen, wat jullie allemaal mee maken op vakantie!
    Geniet er maar lekker van.

Liefs,
    Marcel, Saskia en Thomas

• 16 Oktober 2009 - 13:11

Ma V.d.Oever:

Hoe krijgen jullie het voor elkaar, wat een verhalen geweldig,je kan daar weer een heel boekwerk van maken. Ma Maat is bij Ria dus zal ze daar misschien iets schrijven,verder hier alles goed.GR Ma v.d.Oever.

• 16 Oktober 2009 - 17:43

Frans Willeman:

Hoi Ada en Nico, geniet van dit prachtige land. Ik denk o.a. terug aan de avondwandeling die ik in Bhaktapur maakte door de verlaten straten en over het pottenbakkersplein. Alles stil en verlaten met af en toe een uit de duisternis opkomende figuur. Het leek of de tijd eeuwen had stil gestaan. Geniet van alle moois aldaar!
    Nog een fijne vacantie. Met beste groeten, Frans