Terug van Annapurna Basecamp - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Terug van Annapurna Basecamp - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Terug van Annapurna Basecamp

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

31 Oktober 2009 | Nepal, Pokhara

lieve allemaal,

We zijn weer terug in Pokhara, na een fantastische trektocht in de Himalaya. Vlak voordat we vertrokken gebeurde er weer iets wat achteraf gezien gelukkig nog gebeurde voor dat we weg waren....van een van de mensen van de groep liet de zool compleet los van haar bergschoen, je begrijpt dat was paniek!!! 's morgens om 7 uur in Nepal bij het ontbijt, maar haar schoenen werden van nieuwe zolen voorzien en ook kocht ze nog " even " snel een nieuw paar, al lag de schoenmaker nog te slapen!!!en zo vertrokken we wel een beetje later dan verwacht.Maar goed zo gingen we dan toch beginnen aan ons avontuur in de himalaya..... vooral de eerste dagen waren anders dan we hadden gedacht, want omdat we flink moesten klimmen liepen we veel 'trappen" gemaakt van grote rotsblokken. Elke dag was het prachtig mooi weer met hoge temperaturen overdag, maar 's avonds daalde de temperatuur flink dus droegen we alle kleren die we bij ons hadden. Maar elke nacht genoten we van onze nieuwe slaapzakken die we hier gekocht hebben, heerlijk warm!!!!gelukkig wel!!! Het is een speciale ervaring om hier telopen, we hebben een gids die ons de weg wijst en per twee personen een drager die de bagage draagt, waar we een ongelooflijk respect voor hebben want die loppt op zijn slippers met onze bagage op zijn rug zo die berg op!!! hij is bijna een kop kleiner dan Nico. elke dag lopen we zo'n 6-8 uur door / over de bergen, met toch een geregelde stop waar we dan met elkaar de lunch hebben of thee drinken en dan gaan we weer verder als we bij de lodge aankomen waar we zullen overnachten hebben we de eerste dagen nog wel een douche, gelukkig wel want het is warm!!!overdag, maar al snel verdwijnt ook deze luxe.Want naarmate we hoger komen, stijgen de prijzen en wordt de "luxe" minder. Maar we geven er niks om, een lodge is een soort gebouwtje, waar verschillende kamers in zijn, soms slapen we samen, maar soms ook met meer personen op een kamer, en zelfs dat maakt niet uit , want de wanden zijn dun en vaak gewoon met gaten. Maar dat geeft eigenlijk niks, want je bent vooral blij als je om 8.30 - 9.00 uur kan gaan slapen, De dag begint hier al vroeg. We staan bv.om half 5 op om naar de zonsopgang te gaan kijken bij Poon Hill....vooral heel koud!!! hele steile klim van 2900 naar 3200 meter in een klein uur...en dat als je net wakker bent...maar het is prachtig zoals de zon de bergen in een goude gloed zet.Maar voor nu gaan we er mee stoppen want we hebben net geprobeerd om er foto,s bij te zetten, maar met onze nieuwe camera zijn de bestanden te groot!!! dat is jammer want daar hebben we de meeste foto,s mee gemaakt. we gaan nu eerst even onze andere camera halen zodat we kunnen laten zien hoe mooi het hier is en we de fantastische plaatjes kunnen laten zien. tot later.

• 31 Oktober 2009 - 13:44

Ré:

Dat klinkt helemaal super wereldreizigers!
    Moet eerlijk zeggen dat we blij zijn dat jullie weer heelhuids beneden zijn, 11 dagen geen bericht is toch wel spannend!

Heel veel plezier nog de resterende 11 dagen en zonsopgang op 3200m lijkt me geweldig moooi!

PS. Ook de groetjes van Eef, vanuit de andere kant vd wereld Peru;)

• 31 Oktober 2009 - 14:04

Marijk En Peet:

Ik, als klein mannetje, leef met het slippermannetje mee. Gelukkig voor jullie bestaan ze nog . Verder veel plezier gewenst en sterkte.

• 31 Oktober 2009 - 14:59

Ma V.d. Oever:

Gelukkig zijn jullie die
    bergtocht goed door gekomen, het is natuurlijk niet te beschrijven wat jullie allemaal te zien krijgen.,maar ik ben blij weer iets van jullie te horen,hier alles goed en wij,de Moeders wensen jullie nog fijne dagen,geniet er van want de tijd gaat heel snel.

Liefs en een dikke kus van ons.

• 31 Oktober 2009 - 22:53

Tim:

Hoi Ada en Nico,

Wat een spannende verhalen allemaal!
    Gelukkig zijn jullie weer heelhuids de berg af gekomen. Nu kunnen jullie (neem ik aan) weer lekker douchen...
    Veel plezier gewenst voor de rest van het avontuur.

Groetjes, Tim

• 01 November 2009 - 17:27

Marlies:

Wat een verhalen, de foto's zullen wel helemaal mooi zijn.
    Groetjes Marlies.