Terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Terug in Kathmandu

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

07 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Namaste iedereen!!!
Maandag 2 november Pokhara- Chitwan
We vertrekken 8 uur en rijden met een chauffeur die wel van doorrijden houdt, de weg is erbarmelijk slecht.....ontzettend veel stof, de bomen/struiken langs de weg zijn helemaal grijs!!!!We hebben geluk .... we zitten helemaal achterin zodat we geregeld loskomen van de bank.
We rijden door rijstvelden waar geoogst wordt en langzaam aan wordt het gebied steeds tropischer... het lijk ook wel wat op het gebied bij Baracoa ( Cuba) zoals dat in onze herinnering is.;
Om 13uur komen we aan in Chitwan, leuk hotel, mat tuin en een heerlijke douche. Het is nog steeds mooi weer, heerlijk!!!. Op straat komen we nu ook olifanten tegen...op de meest onverwachte momenten. Zo zitten we zonsondergang te kijken, met een lekkere cocktail 2 voor 1 Happy hour van 4 uur tot 10 uur!!!!!, komt er ineens een olifant vanuit het duister voorbij lopen.
De mensen wonen hier bij chitwan vooral in lemen huizen/hutjes en voor/naast het huisje staat dan een soort va carport, waar hun kostbaarste bezit staat....niet een auto, maar een olifant!!!
Je ziet hier ook waterpompen met zo'n hendel waarmee je water op kunt pompen.,maar ons hotel heeft gelukkig gewoon een kraan en warm water!!!!