Op naar het zonnige,warme noorden - Reisverslag uit San Lorenzo, Argentinië van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Op naar het zonnige,warme noorden - Reisverslag uit San Lorenzo, Argentinië van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Op naar het zonnige,warme noorden

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

06 December 2014 | Argentinië, San Lorenzo

lieve allemaal,

Daar zijn we alweer!!!!
heb je er geen zin in??? gewoon wegklikken....

Zaterdag 29 november
We hebben gisteren al bericht gehad van Jack(tipica) die houdt alles in de gaten, dat onze vlucht naar B.A. is gecancelled. We vliegen nu drie uur vroeger, en zijn dan ook langer op de luchthaven van B.A....want daar hebben we een overstap naar Salta. Daar hebben we dan in ieder geval alle tijd voor!!

We vertrekken vanuit Ushuaia en verlaten dan het koude Patagonië, dat toch weer relatief is, want we hadden op veel meer kou gerekend.
Maar wat is Patagonié mooi!!!! en wat boffen wij dat we dit allemaal hebben kunnen zien en beleven!!!

En dan nu op weg naar Salta, 4000km vliegen. Ooki Salta en omstreken moet prachtig zijn, dat hebben we ondertussen al van veel andere reizigers gehoord. Are you going to Salta??? WOW.....We zullen het zien en gaan het beleven!!!

Als we aankomen op de luchthaven van Salta, krijgen we een huurauto, ondertussen is het donkeren gaan we op pad naar San Lorenzo. Zodra we de grote weg verlaten, rijden we ripio en is het werkelijk aarde donker...we rijden nog even verkeerd, maar gelukkig brengt de GPS ons toch op het juiste adres.

Nog even héél wat anders: wat apart is hier in Patagonië, als je bijv. met een boot gaat, koop je een bootticket en dan moet je vervolgens nog naar een ander loket in een ánder gebouw om tax/ entree voor een national park te betalen. Dat is ook zo met de bus, vliegtuig, excursies ALTIJD moet er nog een paar/ of meer extra pesos betaald worden. Waarom dat niet b ij één loket kan??....dat snappen wij ook niet, maar hierdoor misten wij wel bijna onze boot, omdat we het andere kantoortje niet konden vinden....grrr

Zondag 29 november
In san lorenzo/ salta verblijven we in Casas Hernandez, dat is een B&B dat wordt gerund door Alex en Rijkje, JA, inderdaad nederlanders. We doen vandaag rustig aan en bij het ontbijt komen we erachter dat ook zij in Vlaardingen zijn opgegroeid.....zo klein is de wereld dus.

Wij gaan Salta in en hoewel gezegd was dat het hier in het Noorden warm zou zijn.....dat is het vandaag niet!!
We hebben de verkeerde kleren aan en vooral Nico heeft het erg koud, zo nkoud had ie het zelfs niet in Patagonië. en als het dan ook nog gaat regenen....ja heé wat is dit??? we hebben onze regenjacks al onder in de tas gestopt.
Maar we hebben toch een leuke dag in Salta. Het is een leuke koloniale stad en de Argentijnen noemen haar : Salta, la Linda...het mooie Salta.

We gaan naar een uitkijkpunt boven op een berg....waarschijnlijk zullen we boven niet veel zien,maar door naar boven te lopen(ipv met de gondel) worden we in ieder geval weer lekker warm.
Daarna bezoeken we het Maam museum over archeologische vondsten in het noorden van Argentinië. Het meest bijzondere en indrukwekkenste was de vondst van drie Inca kinderen ( pas in 1999 ) onder een ijskap op een berg. Volgens de overlevering zijn deze kinderen ceremonieel geofferd, gedrogeerd en dan levend begraven. Ze zijn 100den jaren later ontdekt en nog wonderbaarlijk ¨intact¨. Steeds wordt er één kind tentoongesteld, onder speciale condities natuurlijk. Dit keer was er het meisje van zeven jaar.

• 07 December 2014 - 01:07

Ré:

Fantastisch mooie avonturen weer! en...pa geen reclame maken voor de Jumbo hè met die bananenschil! ;)

• 07 December 2014 - 02:44

Frans En Karin:

ja wat een reis weer,avontuur geweldig.
    vis in bananeblad hebben wij in de molukken op het eiland banda gegeten mmm
    geniet nog even .welterusten. frans en karin

• 07 December 2014 - 10:48

Jos:

Wat moeten jullie een ijzeren conditie hebben. dit is een onvergetelijke reis. En dan mag Nico best een keer op zijn plaat gaan. Hij wilde gewoon een beetje aandacht van Ada :)

• 07 December 2014 - 12:54

Marleen:

Wat een leuke verhalen, Ada en Nico! Is weer volop genieten daar zo te lezen, behalve af en toe een uitglijdertje

• 07 December 2014 - 13:28

Corrie En Kees:

Lieve Ada en Nico,

Wat hebben jullie weer een prachtige reis gemaakt. Heerlijk om al die verhalen te lezen.
    We wensen jullie een goeie terugreis en een goeie thuiskomst.
    Sterkte met afkicken.

Liefs, Cor en Kees

• 07 December 2014 - 13:40

Arie:

Mooie verhalen. Geniet er maar van.
    Bedankt voor de verjaardagskaart. Die was op tijd.
    Arie

• 07 December 2014 - 21:33

Peter En Marijke:

Hoi Ada en Nico,
    we blijven genieten van jullie verhalen. Ga zo door dus.
    groetjes en liefs van Peet & Marijk

• 08 December 2014 - 15:35

Lenyvdoever:

Dit is weer de moeite waard om te lezen geweldig,ik hoop wel dat jullie het hier weer kunnen wennen,,en Nico hoe vaak heb ik je al gevraagd doe je voorzichtig!!!!!!!!! en dan vallen over een bananenschil, maar ik was blij je stem te horen een Zondag dus nogmaals voorzichtig. Geniet nog even van de laatste dagen, Wim viert z`n verjaardag toch niet dus kan je lekker thuis uitrusten. Ik wens jullie nog veel plezier de groeten van Ma Maat met een dikke kus.En dan van mij nog een dikke knuffel.

• 08 December 2014 - 19:19

Margot En Aad:

Lieve Ada en Nico,

Wij vinden dit een mooie vakantie zo vanuit onze stoel en beleven hem helemaal mee met de verhalen en foto,s van jullie reis, dit past absoluut niet in 1 fotoboek. Je weet het Nico voordat je in de auto stapt eerst onder de motorkap kijken.
    Geniet nog van deze week,wees voorzichtig en een goede terug reis.

Aad en Margot.