Incapirca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Incapirca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Incapirca

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

25 November 2011 | Ecuador, Cuenca

Tjaa....gewoontes moet je niet veranderen.

Donderdag 24 november. We zijn nu precies op de helft van onze reis....en tegelijk lijkt het al maanden geleden dat Eline ons uitzwaaide op Rotterdam CS.

We worden opgehaald door weer een andere chauffeur William. Later horen we dat hij een Hollandse vrouw heeft en hij spreekt uitstekend Engels, dat is een aangename verrassing omdat we een spaanstalige chauffeur op ons programma hadden staan( lukt ook wel, maar....)en hij blijkt ook nog eens een prima gids te zijn...
Als leuke verrassing voor ons gaat hij ergens de weg af omdat daar vandaag een mooie foto gemaakt kan worden van de Chimborazo, hij weet dat dát gisteren niet het geval was. Hij had een goed idee dan moest ik boven op de bus klimmen want dan pas had ik een mooi uitzicht....via het voorportierraampje naar boven, en inderdaad hij heeft gelijk een prachtige foto als resultaat!!We drinken nog ergens koffie onderweg, hij heeft helemaal geen haast om ons in Cuenca af te leveren.
Daarna gaan we op weg naar de Incapirca, één van de weinig overgebleven overblijfselen van een Inca-fort en het best bewaarde in Ecuador.De Incapirca ligt wonderschoon op 3300 meter en zou gebouwd zijn onder de laatste Incakoning. De Tempel van de Zon, laat een uniek vakmanschap van de Inca´s zien; ongelijkvormige enorme bouwstenen met grote precisie in elkaar laten passen zonder gebruik van mortel. Natuurlijk is het geen Peru maar toch heel indrukwekkend en we krijgen een goede indruk,vooral door de mooie verhalen van de chauffeur die vandaag onze gids is, super!!!De weg tussen Riobamba en Cuenca is prachtig en het landschap verandert langzaam. Want al zijn we straks in Cuenca nog steeds op 2500 meter én in het Andesgebergte....het is¨" ruimer" hier. De vulkanen hebben we achter ons gelaten en we zijn nu in de zuidelijke sierra.
Maar een dag gaat nooit voorbij zonder iets bijzonders .Tijdens deze rit zagen we opvallend veel "makke schapen" in de laadbak van een truck....we bedoelen in dit geval mensen....maar ook zagen we échte schapen en varkens op het dak van een personenbus!!!Wij waren verbaasd...hoe komen die in vredesnaam boven op dat dak???? Nou gewoon met een touw, de een trekt omhoog en een ander duwt omhoog.en dan staan ze "gewoon" vast aan het rek boven op de bus.

Tot zover onze belevenissen..

We hebben nog een paar dagen hier in Cuenca en gaan dan voor een week aan boord van de Queen of the Galapagos, waarschijnlijk zonder internet, dus kan het wel weer even duren voor jullie wat horen...maar ook dat laatste verslag komt er nog hoor!!!

Tot dan,
Vanuit een regenachtig Cuenca onze hartelijke groeten,

Liefs Ada en Nico

• 25 November 2011 - 23:48

De Knoopjes:

Ik herinner me net dat ik vroeger op school nog eens een werkstuk over de Inca's gemaakt hebt. Heel interessante mensen! Die foto van 'op het dak' willen we natuurlijk wel zien, en hopelijk heeft Nico dan weer een foto van jou op het dak gemaakt Ada! Heel veel plezier op de cruise (dat wordt vast en zeker ook weer een hoogtepunt!) en hopelijk veel foto's van de schildpadden!
    Liefs
    Knoopjes

• 26 November 2011 - 08:50

Joop:

Dank weer voor jullie mooie verhaal, ik lees de verslagen met plezier. Geen last van de hoogte??

groeten van Joop

• 26 November 2011 - 12:22

Frans En Karin:

wat een onderneming,maar jullie globe trotters gaan ervoor.
    mooi zoals je het reizen weer geeft.
    geniet nog samen
    groetjes frans en karin

• 26 November 2011 - 14:11

Ma V.d. Oever.:

Zo nu weer eens wat anders , varen
    ik hoop dat je geen zeerovers tegen kom, en een leuke tocht hebben of misschien een leuke week want ik weet niet of jullie de hele week op de boot zijn ( kan het dan maar een grote zijn ) ik denk van wel omdat jullie niet kunnen internetten.
    Ik hoop dat alles goed mag gaan geef geen brood aan de haaien want dan
    springen ze misschien op je schoot
    ha..ha...wat een schoot moet je dan hebben. Heel veel liefs,plezier, en
    gezondheid. Dikke kus voor beiden.
    Ma v.d. Oever.

• 26 November 2011 - 15:20

Ma Maat:

Lieve wereldreizigers wat maken jullie een hoop mooie dingen mee, pas op voor de haaien want we willen jullie
    levend terug zien.Gef-teerd met Evelien ( ook van Ma v.d. Oever die vergeet ook alles ) we gaan ons vanavond uitleven dus dat zal je nog wel horen. Lieve groetjes Ma Maat.

• 26 November 2011 - 16:50

Margot En Aad:

Hallo Ada en Nico

De verhalen weer met plezier gelezen.
    Uit alles blijkt dat jullie volop genieten en leuke verrassingen mee maken zelfs als je op een terras zit,
    ( hebben jullie de op tochten zelf georganiseerd vanuit nederland of de plaatselijke vvv ) Zo merken jullie ook dat de ene hoogte niet het zelfde is als de andere.
    Geen last van het eten?
    Op naar de boot en de eilanden en je weet - varen is fijner dan je denkt.
    Geniet van al het moois en tot tiks.

Margot en Aad

• 26 November 2011 - 22:17

Marlies:

Wat een hoogte zeg, 5000 m, dat is toch niet voor te stellen, als je het niet zelf gezien hebt, denk ik, wat beleven jullie toch een indrukwekkende reis.
    Veel plezier aan boord van de Queen of the Galapagos.
    Geniet van alles om jullie heen, maar doe wel voorzichtig.
    Groetjes Marlies

• 27 November 2011 - 11:34

Wouter En Marleen:

Klinkt allemaal weer geweldig! Geniet er nog van en een goeie bootreis.

• 27 November 2011 - 13:35

Cora:

Hoi Ada en Nico.
    Wat een belevenissen zeg ik zit echt te genieten van jullie verhalen.Ik lees alle verhalen achter elkaar en denk bij mezelf wat zijn het toch avonturiers en dan te bedenken dat wij van dezelfde leeftijd zijn. Geniet maar lekker hoor!
    Deze reis zal ook weer een prachtig fotoboek opleveren.

Groetjes Cora

• 27 November 2011 - 15:47

Joop:

Uniek, de Galapagos! Geniet ervan. Groeten van joop

• 27 November 2011 - 21:28

Jos En Wilma:

Wat heerlijk dat jullie naast het prachtige land ook nog allerlei verrassingen meemaken. En jullie verslagen zijn erg leuk om te lezen. We worden erg nieuwsgierig naar alle foto's. Veel plezier gewenst op de cruise!
    groetjes!

• 29 November 2011 - 01:10

Ina:

Wouw, wat een superverhalen. Ben ik blij, dat ik in de nachtdienst zit (en het rustig is) en jullie verhalen op mijn gemak kan lezen en op me in kan laten werken. De verhalen zijn zo leuk. En goed geschreven. Ik zie het helemaal voor me. Echt geweldig, wat jullie allemaal zien en de aardige mensen, die jullie ontmoeten. Ben heel benieuwd hoe het op de Galapagos is. Die onaardse dieren die daar leven! Een hele mooie tijd daar, met weer bijzondere indrukken! Hou me aanbevolen voor het fotoboek.
    Lieve groeten, Ina.

• 01 December 2011 - 19:33

Ria:

hallo vakantiegangers.
    Namens ma bedankt voor al jullie leesvoer.
    Jullie zien zo veel en leuk om het verslag ervan te lezen.
    Nog veel plezier en geniet ervan.
    Lieve groetjes
    ook van ma

• 01 December 2011 - 19:52

Ron En Anne-Marie:

Met veel interesse volgen wij jullie mooie reisverhalen. Nog een heel plezierig tweede deel. Tot 10 december!