Op weg naar het zonnige zuiden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Op weg naar het zonnige zuiden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Op weg naar het zonnige zuiden

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

06 December 2011 | Ecuador, Quito

hallo lieve allemaal,

Om ons reisverhaal compleet te maken gaan ik maar gewoon verder waar we gestopt zijn met schrijven...

27 november
We verlatenCuenca en het hotel dat in een prachtig oud koloniaal pand was met een prachtige {overdekte}binnenplaats die helemaal al in kerstsfeer wask, met twee kerstbomen, rode strikken, kerststal en zelfs op elke kamer deur een kestrgroet.... Maar goed....wij gaan op weg naar Guayaquilin het westen aan de kust en verlaten nu defenitief het Andesgebergte.Ondeerweg zakken we van 2500meter naar zeeniveau in ongeveer 2 uur zien we dan ook het landschap totaal veranderen. We zien varenbomen in het regenwoud achtige gebied...nooit eerder gezien, en die maken al snel plaats voor cacao en bananenplantages, hier aan de kust wordt ook veel suiker verbouwd voor de bio¬fuel industrie|| We bevinden ons nu in een tropisch gebied, de temperatuur is hoog evenals de luchtvochtigheid.....maar we zien de meesttropische vruchtenbomen en ook de rijstvelden op het vlakke land. We zien de cacaobonen die liggen te drogen, gewoon op doeken langs de kant van de weg...weer een totaal andere wereld.

Guayaquil de grootste stad van Ecuador en tot 10 jaar terug ook de meest criminele, toen is er vanuit de overheid een programma gestart om de stad veiliger temaken...en het is werkelijk heel knap hoe dat gedaan ias. E is een prachtige Malecon aangelegd waar van alles te doen is, uitkijktorens,speeltuin, bioscoop,haven, botanische tuin allemaal gratis en prachtig onderhouden. Natuurlijk zien we ook veel politie op straat, maar ze zijn vriendelijk en behulpzaam.

We kopen een broodje en wat drinken en gaan dan naar park Bolivar. We weten dat daar leguanen zijn die zich, zoals in de gids staat, af en toe laten zien. Nou , daar klopt dus niks van....we zitten dus net met ons broodje....hangt er zo,n legaan aan Nico z´n T¬shirt.....die had, denken we ook trek in een broodje. We schrikken...NATUURLIJK!!! we staan op en de leguaan zeker een meter groot, blijft heerlijk zitten op ons bankje. We maken er foto´s van. In dit parkje zitten, denken we, wel 100 leguanen, die je dus werkelijk overal ziet...dus af en toe?....nee hoor je ziet ze overal!! Heel grappig om te zien hoe hard ze kunnen lopen/rennen.

heb je zin in nog meer nieuws???? er volgen er nog meer...

Tot dan, Lieve groet uit een zonnig Puerte Lopez,
Ada en Nico

• 07 December 2011 - 13:59

Ma V.d.Oever:

Jullie maken ook met iedereen kennis
    Leguanen wat zijn dat in vredensnaam
    voor beesten ? behoorlijk groot zoals je schrijf kijk s.v.p. uit.
    De groetjes weer en misschien tot het
    volgende verhaal. Gr Ma.

• 07 December 2011 - 17:14

Monika:

Hallo ada en nico, prachtig reisverslag, nu nog de fotos, veel plezier nog en tot zaterdag, groetjes monika

• 07 December 2011 - 18:48

Wout:

Leguanen worden in Curaçao als delicatessen gegeten lekkerder dan kip, gewoon doen als het je wat lijkt.