We zijn er!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu We zijn er!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

12 November 2011 | Ecuador, Quito

Na een lange reisdag,waar Nico halfziek aan begon( was dat in Nepal ook al niet???. Hij had de dokter nog gebeld maar kwam niet voorbij de assistente....die stug vol hield....klinkt als een stevige vekoudheid dat kan twee weken duren, ,ja maar,ja maar...ik ga op vakantie en ga twintig uur vliegen.Dat maakte geen indruk,wel had ze nog een suf advies je kan vandaag en griepprik komen halen, alsof je dat zal doen als je al snip verkuoden bent....dus het begin was niet helemaal lekker....

We vliegen via Brussel naar New York, gaat allemaal prima en ook de overstap loopt soepel, waar hebben we ons nou druk om gemaakt???? maar als we eenmaal weer in het vliegtuig zitten om naar Miami te vliegen zien we de bagagekar waar onze tassen nog in liggen wegrijden en het luik gaat dicht!!! Dus dat wordt spannend of ze er straks zullen zijn in Quito.Na 24 uur komen we aan in quito en gelukkig onze tassen waren toch meegekomen( hadden we daarom dat uur vertraging in Miami??..) er zou ook iemand staan om ons op te halen en gelukkig we zagen een bordje met onze naam!!! poeh want het is wel 1 uur in de nacht. we hebben een ongelooflijk, luxe en grote kamer en dat for free!!!!!dat is een goed begin.
We liggen plaatselijke tijd ong. 1.30 uur in bed, Nico nog behoorlijk gammel de combinatie griep en hoogte van 2800 meter is niet ideaal... maar dat wordt vast beter.... We zijn na 4uur slaap klaar wakker dat heb je met het tijdverschil, we zin in ieder geval lekker vroeg.We gaan ontbijten in het hotel en alleen daarom zou je hier al willen zijn....heerlijke vers fruit en sappen van vruchten waar we nog nooit van gehoord hebben. Heerlijk!!!!! Na het ontbijt moeten we eerst nog een paar zaken regelen voor onze reis naar de Galapagos en gelukkig dat is ook allemaal goed gekomen de tickets liggen klaar in onze kluis!!!
De zon schijnt heerlijk in Quito, dus dat was meteen al genieten geblazen. het lijkt hier wel wat op Cuba maar het heeft toch ook dingen van Kathmandu.Vandaag hebben we een beetje rondgekeken in de oude stad met leuke pleinen met veel kolialen gebouwen. Helaas kwam toen toch de regen en is de sfeer direkt anders. We zijn een piep klein tentje naar binnen gegaan en hebben warme!!chocolade melk gedronken.Daar was ook een schoolklas die een museum bezocht hadden en de zaak zat ook propvol want het was denk ik twee bij drie.We spraken nog met een agent die zijn engels met ons wilde oefenen...nog veel oefenen!!!!Maar hij vertelde ons wel dat ook Quito te lijden heeft onder de criminaliteit. Dat je goed op moet passen....nou dat doen we altijd al!!

We nemen een Taxi terug naar het hotel, warme kleren aan want ondertussen is de temperatuur gedaald tot 10-12 graden Brrrrr. Ook dat heb je op hoogte.We zitten nu ergens thee te drinken waar gezellig de spaanse muziek aanstaat en dan ook gewoon de TV lekker hard er door heen!! ook hier in Ecuador meldt het nieuws over de crisis in Europa. Voorlopig gaan wij hier een maand genieten...en hopen dat het in europa niet te gek wordt. We wensen jullie de rust toe...schiet niet in de stress helpt toch niet!!!!

lieve groetjes van ons

• 12 November 2011 - 20:28

Alice:

We wensen jullie een fijne vakantie en hopen dat Nico snel opknapt! Ook alvast gefeliciteerd met Ada's verjaardag in Verweggistan!!

• 13 November 2011 - 21:47

Re En Eef:

Ha pa en ma,

Zo te zien lukt het jullie ook in Ecuador om ons via internet op de hoogte te houden. Geniet er lekker van en hopelijk helpt de warme chocolademelk (met of zonder rum?) ook tegen verkoudheid :-) Groetjes Ré en Eef

• 17 November 2011 - 15:08

Leny V.d.Oever.:

Wat een belevenissen allemaal het is haast niet te geloven, Maar Nico ik
    hoop wel dat je gauw op zal knappen
    want je wil toch wel graag alles zien en meemaken,hoe ging het met de
    Salsa ging die nog goed,of gaat dat nog gebeuren ? Hier ga alles goed ook met Ma Maat. Zo luitjes ik wens jullie nog heel veel plezier, je heb van die agent al een waarschuwing gehad dus
    ik neem aan dat jullie die nakomen.
    Liefs en een kus van de Moeders.