de eerste indrukken. - Reisverslag uit Beijing, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu de eerste indrukken. - Reisverslag uit Beijing, China van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

de eerste indrukken.

Door: Ada en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

09 September 2007 | China, Beijing

Hallo iedereen, wat leuk dat zoveel mensen al op de site zijn geweest en een berichtje achterlieten. Wij zijn nu dus in Beijing, na een prima vlucht met China Southern.Ons hotel ligt vlakbij het Tianmenplein, of zoals wij het kennen Plein van de Hemelse Vrede.Dachten wij de misschen wel de oudste van de groep te zijn ..nou het is andersom..wij zijn denk ik het jongste echtpaar!!wel een hele leuke groep mensen bij elkaar waarvan iedereen al veel reizen gemaakt heeft en wij misschien wel het minste.Onze eerste indrukken van de stad zijn: Het is er heel warm, heel schoon, heel veel brede! wegen en heel veel auto's maar vooral veel fietsende chinezen...die overal tussendoor fietsen.Het eten is hier vooral heel lekker en goedkoop, waar je ook komt!!we eten met stokjes en dat lukt best, we komen echt niet om van de "honger".Donderdag en vrijdag hebben we op de Chinese Muur gewandeld ( nou ja..wandelen!!?) vanuit Simatai. De eertse dag grotendeels over gerestaureerde muur en vrijdag was het echt klimmen en klauteren over het niet of weinig gerestaureerde stuk muur.HET WAS FANTASTISCH!! dat wij daar liepen een bijzondere ervaring, zullen we niet snel vergeten.De Muur,(wie verzint zoiets),de natuur, de bergen, de vergezichten, gewoon geweldig!! wat ook bijzonder was ..de persoonlijke begeleiding die we kregen van een aantal Chinese bergvrouwtjes....die de hele dag met ons meeliepen in de hoop een T-shirt of kaarten aan ons te verkopen..natuurlijk hebben we dat gedaan,na wel stevig onderhandelen natuurlijk!! over de prijs.Vandaag hebben we gefietst, op chinese fietsjes, naar het zomer paleis, dat ligt zo'n 15km. buiten de stad.Mooie manier om de hectiek van het beijing-verkeer te beleven en daarna de rust en pracht en praal van het zomerpaleis, maar ook daar volop chinezen!!Ze zijn werkelijk overal, maar wel gastvrij en vriendelijk. Gisteren hebben we nog wat rondgewandeld door de Hutongs, waar Nico enthousiast werd uitgenodigd om mee te spelen met een potje Mayong, we hebben erg gelachen want de regels zijn toch weer net even anders als bij ons!!Morgen hebben we al weer de laatste dag hier in Beijijg dan willen we nog graag naar het Paleis van de Hemel gaan( ja, dat bestaat hier!!)en de Drum en klokkentoren bezoeken. Om half vier vertrekken we naar Xi-an onze volgende stop. Tot Dan...want daar moet het nog lukken om een internet verbinding te maken. Liefs van Ada en Nico

• 09 September 2007 - 11:55

Tim En Eline:

Wat een toeval!zitten we tegelijk achter de computer alleen dan wel aan de andere kant van de wereld!
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie een leuke groep hebben. De foto via de mms is goed binnengekomen en hebben we opgeslagen op de computer.
    Hier alles prima, druk met huis, gisteren een digitale camera gekocht.

-x-
    Tim en Eline

• 09 September 2007 - 12:13

De Knoopjes:

Wat leuk om jullie te kunnen volgen! En wat een ervaringen hebben jullie al! Echt in een andere wereld! Goede reis naar het volgende 'station'.
    Groetjes
    Robert, Marianne, Koen en Suus

• 09 September 2007 - 13:01

Karin Luijken:

Vind het bijzonder dat je alles kan volgen met de comp Een leuk van jullie dat je alles op de comp zet voor ons Geniet er van!!!!!!!!!!!Groetjes loopgroep Jan en Leo en Karin!Doei!!!!!!

• 09 September 2007 - 13:51

Lourens:

Hallo Jongelui, klinkt allemaal heel erg goed. Ben zeer benieuwd naar de "vernieuwde?" Mahjong regels en de vervolg verhalen. Veel plezier nog. Groetjes uit Emst

• 09 September 2007 - 13:52

Marijke En Peet:

Leuk, dat de groep bestaat uit wat ouderen. Kan je conditioneel alles lekker bijhouden!!Veel plezier!!
    Gr uit Maasdijk

• 09 September 2007 - 16:04

Joop:

Hoi Ada en Nico

Goh, wat leuk om te lezen en te bekijken. Net of ik weer terugben. Schitterend dat Nico Majongh heeft gespeeld! Wat een schatten van mensen he!
    Eet en geniet smakelijk verder en groet van
    Joop Kamer

p.s:
    (Carla zal je ook wel mailen denk ik)
    Zet je mijn email ook even in je adreslijst: J.P.Kamer@xs4all.nl

• 09 September 2007 - 16:17

Rémon En Suzanne:

Hoi pa en ma,

Goed om te zien dat jullie eerste bericht vanuit China ook gelukt is, dan heeft mijn snelcursus bloggen goed geholpen ;).
    De smsjes komen ook goed binnen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. We zijn erg benieuwd naar de volgende verhalen. Leuk ook dat er nu al foto's bij staan. Gaat het trouwens goed met de videocamera?
    Heel veel plezier nog en geniet van het land, de mensen, het eten en natuurlijk het Paleis van de Hemel!

Groetjes,

Ré en Suus

• 09 September 2007 - 19:41

Alice:

Hoi Ada en Nico,
    Kreeg deze site via Kees en Corrie. wat een leuke vakantie zeg! veel plezier verder; geniet ervan!
    Groeten, Alice en Bart

• 09 September 2007 - 19:53

Guido En Anne:

Lijkt ons helemaal geweldig wat jullie daar zien! En erg leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden!

Geniet er van en tot het volgende reisverslag!

Liefs Guido en Anne

• 10 September 2007 - 07:06

Jeannette:

Hallo Nico & Ada,
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Ik hoop dat mijn berichtje nu wel geplaats wordt want op een of andere manier lukte het vorige week niet.
    Heel veel plezier en geniet van alle mooie indrukken.
    Groeten
    Jeannette

• 10 September 2007 - 10:44

Monique Arxhoek:

Hoi Nico en Ada,

Wat leuk om op deze manier iedereen op de hoogte te houden van jullie reis. Het zal zonder meer een enorme ervaring zijn (en dan ook nog zonder hardloop schoenen). Wel mooi hoor die MUUR. Geniet er nog lekker van en we zijn benieuwd naar de rest van jullie verhalen straks in het Tafel 8+ weekend. Groetjes Erik en Monique

• 10 September 2007 - 11:13

Wouter:

Hallo Nico en Ada,
    Fijn te horen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Geniet er lekker van, want voor je het weet is het voorbij en zit je weer met tafel 8+ opgescheept in ......
    Verder is het wel stil zonder jou Nico op onze kamer, maar gelukkig ben je over 4 weekjes alweer terug.

Groetjes en heel veel plezier.

Wouter

• 10 September 2007 - 17:29

Jantine En Wim:

Heerlijk he eindelijk in China, en zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Daarom nog heeeeeeeeeel veel plezier, en geniet van alles om je heen.
    groetjes jantine en wim

• 10 September 2007 - 19:26

Suzy/Wout:

We genieten van jullie belevenissen. Kunnen ons levendig voorstellen van jullie eerste indrukken aldaar, lijkt een beetje op Vietnam. Dus wie weet wordt onze volgende reis China.
    Hier lijkt het wel alsof de herfst al zijn intrede heeft gedaan met regen en wind.

groetjes Wout en Suzy

• 10 September 2007 - 20:41

Marian:

Wat leuk om te lezen dat jullie het goed hebben!!! Heb je je al laten masseren Nico? Doen hoor!! Geniet en graag tot t volgende bericht, Groetjes Marian en Fred

• 12 September 2007 - 08:42

Ma Vd Oever.:

Hallo luitjes wat hebben jullie
    een spannende vacantie,en wat geweldig dat we dit zo kunnen volgen voor mij iets heel bijzonders.Ik ga vandaag weer naar Rockanje Ma Maat is er ook nog met tante Teuni en we hebben al heel wat afgelachen,ook van hun en alle bekende de
    groeten en nog veel plezier gewenst.Ik hoop dat het bericht door komtwant het lukte de eerste 4 keer niet,maar Remon gebeld en ik denk nu dat ik een klikje ben vergeten,zo ja dan moet het nu lukken.Geniet verder van alles wat mogenlijk is,maar doe voorzichtig,Niek denk om je rug,met al dat geklim.

Liefs en een dikke
    kus