Hanoi en op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Hanoi en op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Hanoi en op weg naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

11 Mei 2016 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd, te druk ( ik weet het Vakantie!!) of geen internet maar daar is die dan toch...ons eerste verslag.
We zijn al 10 dagen in Vietnam. We zijn begonnen in Hanoi, in het noorden, omdat het daar het minst warm is en dan reizen we naar Ho Chi Mingh City in het zuiden waar het veeel warmer is ......Nu, dat beloofd wat! want het is hier al snikheet!!

Hanoi 10 en 11 mei
Wat ons het eerste opvalt in Hanoi:
Het is er erg warm,
Er rijden ongelooflijk veel scooters en motoren . We horen later van de gids 6 miljoen inwoners en 3 miljoen motoren!!!
Al die motoren rijden kris kras
Geven soms een richting aan
hebben soms een helm op
Zitten vaak met 3 of 4 soms 5 personen op 1 motor
Als je wilt oversteken moet je natuurlijk wel uitkijken maar je blijft " gewoon" langzaam lopen en de motoren rijden voor en achter je langs,

Omdat we deze reis in een groep reizen is er de eerste avond een briefing over het hoe en wat. En poeh......d'at is wel erg uitgebreid
Morgen 7.00 uur een wake-up call om
7,45 ontbijt
8.30 vertrek
Nou voor ons was de mededeling 8.30 vertrek wel voldoende geweest....maar ja... we laten het gebeurenen gaan het zien...dat mooie Vietnam. Deze eerste dag weten we nog niet zo goed wat we er van vinden.... we voelen ons een een beetje in een bejaardenreis beland. Maar wie weet.....We zijn altijd positief gestemd...komt vas goed!

• 21 Mei 2016 - 11:06

Wim:

Ik volg een reis/kookprogramma op t.v. over Vietnam en het wel een mooi en interessant land hoor!
    Als al het eten zo is als in het programma dan komen jullie moddervet terug haha! veel plezier!

• 28 Mei 2016 - 22:50

Karin En Frans:

hoi reislustig stel,niets te gek zeggen ze dan geniet van het onbekende