Tam Coc - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu Tam Coc - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Nico en Ada Oever - WaarBenJij.nu

Tam Coc

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ada

14 Mei 2016 | Vietnam, Hạ Long

Na het varen in Ha long Bay doen we dat in de namiddag nog even over met kleine sampan bootjes. Dat was ook weer erg leuk en apart.
Wij zaten samen in een roeibootje en achter zat dan een vietnamees die ons roeide met zijn VOETEN!!! Echt heel raar om te zien, maar hij zat er relax bij. Ook hier weer die prachtige bergen maar nu op land. We varen door prachtige grotten en dan doet onze reoier zijn lamp aan...er zitten ook veel vleermuizen...gelukkig blijven ze zitten ...brrrr.

We slapen in de Eco lodge in Tam Coc/ Ninh bin. We voelen ons weer in Iguazu(argentinie) in de jungle...zo vochtig en zoveel geluiden.
We eten dan 's avonds toch met de groep, want er is hier niks anders. Het was gezellig en lekker, en zoals altijd heeeeel veeeel !!

Zondag 15 mei

Als we wakker worden regent het!!! nou we gaan gewoon fietsen hoor! regen of niet.
Maar om 9 uur is het droog en fietsen we op goeie fietsen en een gids twee uur rond. Prachtig....we fietsen langs een kleine tempel waar net een ceremonie begon en dat is mooi dat je dat mee kan maken.
Al had de meest heilige man ( in onze ogen( wel z'n I phone op z'n bidboek liggen...ook hier staat de tijd niet stil.
Onderweg staan er steeds fotografen om foto's van je te maken op de fiets en even verderop staan ze dan allemaaal klaar om jouw die foto's te verkopen...ongelooflijk snel!!
Natuurlijk hebben we er wat gekocht, maar ze waren wel telrutgesteld dat we ze niet alle twintig wilden hebben.....

Maandag 16 mei

We vertrekken weer vroeg, maar niet nadat de vlag gehesen is met het personeel in keurige rijen opgesteld en een flinke muziek installatie.
Onze eerste stop is bij een plaatselijke markt in een dorpje onderweg. het is natuurlijk altijd bijzonderwat je op zo;n Aziatische ziet, vooral het vlees en de levende beesten is voor ons westerlingen toch altijd weer een rare beleving. Maar de mensen hier vinden dat heel gewoon en je mag ook gewoon foto's maken. Vaak laat ik ze dan nog zien aan de mensen...altijd weer goed voor veel gegiechel en pret.

ik ga weer afsluiten we vertrekken
tot volgende keer

liefs Ada en Nico

• 24 Mei 2016 - 07:41

Annemieke:

Weer een reisje om aan het lijstje toe te voegen geloof ik! Geniet er maar van PENSIONADO !(bedoel Nico natuurlijk)